Senaste nytt

Vad är syftet med Amenity Kits?

Jonas C

Medlem
Jag har länge undrat vad syftet med amenity kits är. I 99% av fallen reser jag med min egen necessär där jag har allt som behövs (tandborste, tandkräm, rakhyvel, rakgél, etc) och jag misstänker att de flesta frekventa resenärer är vana nog att det packar sina egna toalettsaker.

Sovmasker, och dylikt kan dock vara användbart så jag ser nog en större nytta i att kunna plocka fritt från de saker man behöver för stunden.

Är amenity kits menade att vara någon slags souvenir, eller finns det faktiskt folk som använder dem till fullo?
 

johhenrik

Medlem
Jag använder dem allt. Jag kan tycka det är jobbigt att resa med necessär i handbaggage, så då kör jag tandborsten på flyget osv. Men visst, kan ju kännas onödigt att dela ut till alla och man skulle kunna ha att man kan hämta själv, men då skulle säkert många ta 15 tandborstar etc... :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag använder dem allt. Jag kan tycka det är jobbigt att resa med necessär i handbaggage, så då kör jag tandborsten på flyget osv. Men visst, kan ju kännas onödigt att dela ut till alla och man skulle kunna ha att man kan hämta själv, men då skulle säkert många ta 15 tandborstar etc... :)

Det är nog därför Singapore Airlines delar ut endast obefintlig amenity kits (ögonmask och sockor) och resten kan man få i toa alt genom kabinpersonalen.
 

fcx

Medlem
Hur mycket betalar egentligen flygbolagen för dessa kit? Är det inte mest bara "gratisprover" från olika sminkbolag?

Jag använder mina kits, fast sällan på själva flygningen.
 

Najk

Medlem
Är amenity kits menade att vara någon slags souvenir, eller finns det faktiskt folk som använder dem till fullo?

Till fullo vet jag inte, men jag har använt det mesta i dem. Tycker det är smidigt att använda dem istället för att packa upp egna saker.
 
A

Aurora

Guest
Tar de med og bruker de hvis jeg skal på besøk til familie eller venner, hehe.... Tap for flyselskapene med andre ord.
 

Jonas C

Medlem
Det är nog därför Singapore Airlines delar ut endast obefintlig amenity kits (ögonmask och sockor) och resten kan man få i toa alt genom kabinpersonalen.

Uppskattade faktiskt deras koncept bättre. Ögonmasken brukar jag alltid använda, och då jag hade glömt min rakhyvel i Tokyo så passade jag på att ta en från toaletten.
 

agehall

Medlem
Jag använder dem för att slippa slita fram mina prylar ur väskan under en flygning. Att de sedan kommer väl till pass ibland när man kommer fram och inser att man glömt fylla på med tandkräm etc i sitt vanliga förråd gör inte saken sämre...
 

TheEagle

Medlem
Jag förstår att frågan kommer upp. Många gånger tycker jag de inte håller måttet och då blir de endast en räddning när man glömt att fylla på tandkräm precis som agehall säger.
Däremot fick jag ett riktigt snyggt Rimowa kit när jag flög med LH i F senast. Hade de bara gjort boxen lite större hade jag absolut kunnat fortsätta att använda den som min permanenta necessär. Nu har jag den bara vid riktigt korta tripper på max en-två övernattningar.
 

Swisser

Medlem
Syftet med dess amenity kits är naturligtvis att underlätta det för resenärerna i business och first class. Du behöver inte själv tänka på att ta med dig dessa prylar, krämer, etc. in i kabinen. Om man sedan använder allt eller enbart några av produkterna beror väl på varje resenärs behov, vanor och specifika situation vid varje enskild flight. Personligen har jag ofta för stora förpackningar med rakvätskor etc. som man inte får ta med sig i handbagaget, därför har jag dessa i mitt incheckade bagage. Då är det väldigt praktiskt att man får dessa prylar i en amenity kit i kabinen. Naturligtvis inser vissa bolag dessutom att det finns ett bra reklamvärde i finare amenity kits. Personligen gillar jag mina Tumi och Rimowa necessärer jag har fått från mina TG F flighter. Praktiska och bra för kortare turer.
 
Toppen