Senaste nytt

Lufthansa Welcome lounge i Frankfurt - Hinner jag dit?

drW

Medlem
Har lite funderingar på denna lounge. Kommer på morgonen den 30 april komma från Atlanta i business med Lufthansa och noterade att denna lounge fanns tillgänglig. Min fråga är om det är realistiskt att tro att man hinner dit för en snabb dusch och lite frukost om man har 2:15 mellan flygen? Som jag förstått är loungen landside men gör det stor skillnad i tid?
 

Senator

Moderator
Absolut om ni är i tid. Jag har använd denna med 1:30t byte utan problem. Observera att det även finns duschar i Businessloungen och Senator loungen i A-området. Kanske är frukosten lite vassare i Welcome Loungen.

Oavsett, går ni till Welcome Loungen blir det några kilometer att promenera ;)
 

drW

Medlem
Jasså finns det duschar i businessloungen trodde att det bara fanns i senatorloungen! Jag är ju en sån där vanlig dödlig utan guldkort!
Som jag förstått på en del kommentarer är det trängre i businessloungerna men det kanske ändå är klokt att undvika allt för mycket promenerande med två barn. Länge sen jag var i Frankfurt och hade glömt hur långt det är att gå!
 

Jonas C

Medlem
Welcome loungen ska dock ha trevligare duschar än övriga Business/Senator lounger. De har bland annat lyxiga L'Occitane produkter, och man kan även få sina byxor och skjorta pressade och strukna medan man duschar. Kanske kan vara värt omvägen, men lite jobbigt om man har två barn med sig.
 

DrKlas

Medlem
Även om businessloungen i A-området de gånger jag har varit där har varit varm och knökfull så tycker jag duscharna är bra. Skriv upp er på listan direkt när ni kommer dit så kan ni leta efter lediga sittplatser tills dosan piper.
 

drW

Medlem
Även om businessloungen i A-området de gånger jag har varit där har varit varm och knökfull så tycker jag duscharna är bra. Skriv upp er på listan direkt när ni kommer dit så kan ni leta efter lediga sittplatser tills dosan piper.

Är det den rätt nya loungen som öppnade i höstas? Inte så lätt att hitta någon närmare information om den. Ingen recension ens på detta eminenta forum vad jag kan se.
Går Lufthansas flighter till Arlanda alltid från A-gater? Uppenbar nybörjare här eller hur:)
 

DrKlas

Medlem
Är det den rätt nya loungen som öppnade i höstas? Inte så lätt att hitta någon närmare information om den. Ingen recension ens på detta eminenta forum vad jag kan se.
Går Lufthansas flighter till Arlanda alltid från A-gater? Uppenbar nybörjare här eller hur:)

Nej jag tänkte på loungen som ligger bredvid förstaklassloungen och mitt emot den stora taxfreebutiken. Nära gate A13 om jag minns rätt.

Lufthansas flighter inom Schengen har jag alltid åkt från A-gater men jag har aldrig flugit till Arlanda.
 

andersl

Medlem
Går Lufthansas flighter till Arlanda alltid från A-gater? Uppenbar nybörjare här eller hur:)

Senast i början av januari när jag åkte LH's morgon flight till Arlanda såg gick den från gate B-10, dvs ingen lounge utan att passera passkontroll och security på tillbaka vägen.
 
Toppen