Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kris

Medlem
Är det någon som testat på senaste att boka online och applicera 2-4-1 efteråt? Tallinn har ju inte öppet många dagar nu kring jul och nyår...

Även om andra kommenterat detta tidigare, så kan jag också bekräfta att det gick fint för mig att appkicera 2-4-1 i efterhand. Jag hittade en resa under helgen och valde att boka direkt. Ville inte chansa på att platserna skulle vara kvar måndag morgon...

Relativt smärtfritt samtal efter 10min i kö. Inga protester. 140k poäng tillbaka på kontot direkt. Nice!
 
Jag har oxså lyckats lägga till en voucher i efterhand. Vid detta tillfälle sa agenten att man bara kan applicera vouchern om bokningen är gjord inom 24h. Stämmer detta, eller finns det någon som lyckats lägga till en voucher på en bokning gjord för sisådär 8månader sedan. Om detta funkar skulle man kunna åka 4pers på 2 vouchers vid samma tillfälle.
 

ekf

Medlem
Tyvärr inte. Alla bokningar som inte är gjorda online (sas.se) eller via SAS-telefonbokning är i hundgården from mitten av december. Fasen vet VARFÖR man gjort detta. Jag känner mig rejält irriterad, en funktion som inte kostar nåt extra - den var man TVUNGEN att ta bort för att visa vem som man skall boka resor hos?

Fast just min bokning är gjord utan 2-4-1, direkt på sas.se. Beteendet var likadant redan innan de införde avgift i höstas, och jag kan varken byta plats, ändra flighter eller boka av via sas.se... Så något mer än resebyråspärr+avgift för preferred-säten är det ju som är i farten här.
Sen kanske vi råkat ut för två skilda problem som uppenbarar sig likadant dock..
 

Homer

Medlem
Hmm, nu ska vi kanske inte börja klaga på hur folk skriver och när de stavar fel, inte riktigt det som forumet är till för. Stör man sig så mycket på de/dem och andra felstavningar finns det säkert forum för likasinnade.

Vad det handlade om var att först häckla någon som gör fel och sedan själv göra liknande tabbar.

Att du inte reagerar på sådant beror kanske på att det är vanligt i dina umgängeskretsar, är du händelsevis politiker?
 

Kimpe

Medlem
Frågan har säkert kommit upp tidigare men jag skjuter igen.
Med en 2-4-1, kan jag boka ex Arlanda-Newark-Oslo eller måste det vara Arlanda-Newark-Arlanda?
 

FFS

Medlem
Frågan har säkert kommit upp tidigare men jag skjuter igen.
Med en 2-4-1, kan jag boka ex Arlanda-Newark-Oslo eller måste det vara Arlanda-Newark-Arlanda?

Du måste boka med samma slutmål som avreseort. Det du däremot borde kunna boka är ARN-EWR-OSL-ARN och "missa" sista benet tillbaka till Arlanda.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen