Senaste nytt

Swiss check-in på Arlanda - varför synkar de inte med SAS/Lufthansa/Austrian?

MarcusC

Medlem
Flög Swiss från ARN Idag, funderar på varför synkar inte Swiss sin check in med SAS/LH/OS ?

Finns ju både för & nackdelar, men bla. hade man endast 2 diskar öppna, business 6 bagage drop, alla köade i business, vilket kändes lite sådär när man åker på dyr business biljett. Kan man även checka in på LX flighter hos SAS på ARN ( Flighterna har ju code share med SK?)
 

Roger J

Medlem
LX (Swiss) använder väl SAS på Arlanda? Sist jag åkte till Zurich checkade jag i alla fall in online på sas.se och då betyder det att man kan använda vanliga SAS-diskarna på Arlanda.
Dock är inte SAS incheckning kompatibel med Lufthansa-gruppens system alls. Men det ska det bli ändring på framöver när SAS enligt uppgift också går över till Amadeus som plattform för check in-hanteringen.
Finns säkert andra här som vet mer om det.
 

MarcusC

Medlem
Möjligt det ´funkar hos SAS diskar, dock har Swiss uppenbarligen Menzies som handling agent...men skulle va intressant veta om man även kan lämna väska på SAS diskarna?
 

jurgenb

Medlem
Jag vill minnas att jag checkade in på T5 i SAS *G incheckning när jag åkte med Swiss häromsistens.. inga problem där inte..
Så Marcus du har lärt dig en läxa tror jag bestämt? :D
 

MarcusC

Medlem
Yes...funderade gå bort till sas diskarna..en av fördelarna är ju deras (swiss)diskar ligger närmare sky city om man kommer från T4..!(dvs SAS är ju längre att gå från T4/sky city
 
Last edited:

jurgenb

Medlem
SAS diskarna? Dom ligger ju längst bort åt andra hållet från Sky City sett? el hur menar du? :p
 

MarcusC

Medlem
SAS diskarna? Dom ligger ju längst bort åt andra hållet från Sky City sett? el hur menar du? :p

Blev lite fel...syfta på check in för övriga bolag än SAS...i "gamla hallen"...

LX håller för övrigt bra standard tycker jag. Bra service ombord, fräscha flygplan, helt ok klar i C. Snabb bagage lev i Zrh.
 

Roger J

Medlem
Jag gilar deras mat i C ARN-ZRH. SAS har i och för sig bra mat också på de här rutterna.
Är det inte så att de (Swiss) antingen har Menzies eler SAS ground services? Går väl inte ha båda??
 

Hans_1

Ny medlem
Inte så hemma på det här med klasser...
Jag har bokat Z-klass till Nice via Zurich... Vad skiljer från Z till C?
 
Toppen