Senaste nytt

Rädda Bromma flygplats från Swedavia

nota bene

Medlem
Låter som en mycket vettig artikel. Speciellt att se till att Arlanda Express får en prissättning som är rimlig...

Det är ju galenskap att försöka styra om transfertrafik etc. via Bromma då det inte finns något att göra en transfer till!? Jag utnyttjar själv Bromma mycket sparsamt pga hur jag bor - men när jag förut bodde inom 20 min bilavstånd från Bromma flög jag en del inrikes därifrån. Det är en smidig flygplats lik LCY i att det aldrig är kö (mer än 5 min) någonstans och den ligger nära staden.

Ett problem som jag ser det är avsaknaden av vettig transfer till flygplatsen om man inte är bilburen. Taxi kostar ofta nästan lika som till Arlanda och spårbunden trafik existerar inte. Bussar i alla ära, men vissa tider på dagen är de värdelösa när man ska mellan innerstan och ut via Drottningholmsvägen eller liknande mot Bromma.
 

fcx

Medlem
spårbunden trafik existerar inte
Nya tvärbanan stannar 15 minuters promenad från entren. Om det räknas eller ej överlåter jag åt andra att avgöra. I övrigt korrekt att det är en ganska svårtillgänglig flygplats (har kontoret i Solna men väljer ändå Arlanda heller än Bromma).

Artikeln är klart läsvärd speciellt med tanke på några av författarens "sköna" formuleringar, exempelvis:
"gå hen ur huse"
"Med den träning som kommer av att under årtionden av maktinnehav inte införa republik gled man elegant ur löftet"
"Den obesvarade frågan är förstås vad som skulle få Stockholms stad, med sina tvivelaktiga meriter som värnare av kulturmiljö, att följa den i stället för att låta byggföretag totaldemolera området"
 
Toppen