Senaste nytt

Inga poäng till miles &more?

Impendill

Medlem
Hej

Jag reste med Turkish till Bangkok i klass J dec - jan. Jag fick poäng på Eurobonus och miles and smiles.
Men när jag registrerade via Lufthansa så stod det "flight already credited" samt "flight credited elsewhere".

Jag är ny vad gäller bonusprogram, men jag trodde att jag skulle få poäng inom hela star alliance.
Kan någon hjälpa mig?
 

GOTATH

Medlem
Du kan bara få poäng till ett program. Vilket program väljer du själv. T.ex. till Eurobonus eller Miles & More
 

Impendill

Medlem
Så jag blir alltså straffad för att bolagen gör fel?
Hur kan det komma sig att det blir mitt fel om både SAS och Turkish registrerar poäng till mina konton utan att jag själv lagt in dem?
SAS registrerade automatiskt och det gjorde Turkish också.
Förstår inte riktigt? Blir mitt konto avslutat då?
 

Impendill

Medlem
Hej
Tack för svaret. Jag förstod inte riktigt först eftersom att jag är ny och aldrig tjänat ihop poäng tidigare.

Vet någon hur lång tid det brukar ta för att få poäng registrerade hos SAS efter att man avslutat sista flighten?
 

Impendill

Medlem
Tack!
En annan fråga som kanske inte hör hemma i denna tråd men jag tror mig kunna få ett svar av dig:)
Jag reste business class med Turkish ARN-BKK byte i Istanbul. Klass J . Planet vi skulle flyga mellan Istanbul och Stockholm skulle enligt flygbolaget vid onlinecheckin ha konfigurationen 2-2. (AB) (CD), men istället var det 3-3. (ABC) (DEF) där mellanstolen inte användes, utan fungerade som bord. Jag hade förväntat mig stora breda säten med gott om benutrymme och att kunna luta stolen. Men istället var de trånga säten med dåligt om utrymme. Är det vanligt att de ändrar flygplanstyp så här? Kan man på något sätt "reklamera" till flygbolaget?

Känner mig lite besviken efter att ha betalat ganska dyra pengar.
 

Storsteffe

Medlem
Vanlig "snik" business som nästan alla bolag inom Europa använder tyvärr. Finns massa reserapporter här som du kan läsa innan nästa gång så att du vet ungefär vad du kommer att få.
 
Toppen