Senaste nytt

Resa med Star Alliance Gold - vilka benefits?

edlundo

Medlem
Flyger från Bangkok till Ho Chi Minh i ekonomi på tisdag. Jag är gold och mitt resesällskap är statuslös. Vilka gold benefits kan jag använda för både mig och mitt resesällskap? Priority check-in, Baggage handling, Lounge access, Priority boarding o.s.v.
 

Nemo

Medlem
Ok fast jag har letat överallt tycker jag men hittar just bara det om begränsningen av loungen. Går det andra att hitta på pränt någonstans?
Gold Silver Status - Star Alliance
image.jpg
 

edlundo

Medlem
Har sett den också men det står ju inte om det gäller ett resesällskap och då tolkar jag det som att det bara gäller vid inträdet till loungen. Någon som har provat detta förut?
 
Jag har tagit med mig kolleger genom business check in och fast lane på rätt många flygplatseri Europa. Aldrig varit nåt problem, och priority lane brukar släppa igenom även om de inte flyger *A.
 

johhenrik

Medlem
Det finns nog inga rättigheter här. Dock har jag aldrig blivit nekad när jag tagit med kollega vid incheckning eller fast track.
 

Najk

Medlem
Du kan använda allt för ditt sällskap, utan Lounge som gäller en gäst. Det finns vissa undantag tex. EuroBonus Guldmedlemmar kan i SAS Loungen välja mellan att ta med (1) gäst eller närstående familj (maka/make/sambo och egna barn. (Dock högst 4 st familjemedlemmar).

Jag har inte sett någon definition men som jag har tillämpat har det varit antingen
- Samma bokning, då har det inte spelat någon roll i antalet.
- Olika bokningar så har jag begränsat det till 1-2 vänner.

Reser du med en vän så ska det absolut inte vara några problem att använda alla förmåner tillsammans.
 

Jacob

Medlem
Har sett den också men det står ju inte om det gäller ett resesällskap och då tolkar jag det som att det bara gäller vid inträdet till loungen. Någon som har provat detta förut?
Är det någon särskild av förmånerna du funderar över?

Lounge är den strikta delen eftersom det innebär en kostnad, i övrigt är det ganska mycket sunt förnuft kring allt.
 

mha321

Medlem
Det finns nog inga rättigheter här. Dock har jag aldrig blivit nekad när jag tagit med kollega vid incheckning eller fast track.

Tycker också det brukar fungera för det mesta, men det blir lätt problem till t.ex. fasttrack när det inte är en person utan en dator som avgör om man har tillgång (t.ex. Bryssel).
 
Toppen