Senaste nytt

[Tävling] Vinn resa till Singapore med KLM

NiNE

Medlem
Är det någon som har tänkt tävla i KLM Pack&GO race lördag 24 januari? Tyvärr upptäckte jag denna tävling för sent, men upplägget är ju onekligen mycket udda och intressant. Man ska alltså packa väskan och vara beredd att ge sig av direkt, vilket förmodligen är den största "nackdelen" för de flesta som har ett normalt jobb att sköta... Vinsten är flyg tor Singapore med hotell en vecka, och det är ju inte dåligt. Värdet är 45000 kronor.

Det borde vara hyfsat enkelt att vinna om man packar allt och står redo på Södermalm imorgon klockan 12:00. Platsen och prylen avslöjas 12:00 på klmpackandgorace.com. Extraprylen man ska ha med borde gå att fixa i närmaste butik, sedan är det bara att kasta sig in i en taxi. Den som kommer först blir skjutsad ut till Arlanda och får åka iväg direkt. Om man kommer själv får man åka själv, men om man kommer tillsammans med sin resekamrat får båda åka.

Jag är oerhört sugen, men min familj och min chef tycker nog inte att detta är en bra idé...
 

Dr. Miles

Expert
Om resan är värt 45000 så bör den väl ske i Business, eller?

En KLM biljett i Y klass till Singapore T/R + 2 nätter på något av dyra hotell i Singapore blir det nog 45.000 SEK...

Screenshot20140124_2.png
 

Fredrik

Medlem
På deras sida står det att man är i loungen så jag misstänker business. Hotellet var inte så märkvärdigt heller så det är nog inte det som kostar.

Hursomhelst så hade jag bara kunnat hade jag definitivt packat.
 

Pho

Medlem
Antar att värdet är för två biljetter och det var väl en vecka hotell också. Så det är nog inga business biljetter inte...
 

Jonas C

Medlem
KLM kanske har kampanjbiljetter i Business? 15000kr t/r per person låter nog inte helt orimligt. För 2000kr per natt kan man på rätt hyfsat i Singapore.
 

Pho

Medlem
KLM kanske har kampanjbiljetter i Business? 15000kr t/r per person låter nog inte helt orimligt. För 2000kr per natt kan man på rätt hyfsat i Singapore.

Men om jag anordnade en tävling, så skulle jag knappast snacka om kampanjpriser när jag talar om vilket värde vinnaren får... Mer troligt att de menar att en ekonomibiljett till Singapore är värd 15000 (jag har åkt på bra mycket dyrare ekonomibiljetter den sträckan)
 

NiNE

Medlem
Skulle det vara business så skulle det stå det. Tävlingsarrangörer skriver alltid ett högt värde på vinsterna, vilket kan innebära problem när skatten ska betalas av vinnaren.
 

FFS

Medlem
Flyget
Mat och dryck ingår såklart på flighten, och på våra långflygningar får du dessutom ta med 23 kilo bagage! Du tar det först lugnt i vår lounge, innan du lyfter och mellanlandar på Amsterdam-Schiphol, en av världens bästa flygplatser.

Borde de inte påpeka att man kan ta med mer bagage om det vore business?
Jag gissar att det är ekonomi + lounge som gäller
 
Toppen