Senaste nytt

[Economy class] Stockholm/Göteborg-San Francisco T/R, Skyteam JV, från 4.330 SEK inkl

Dr. Miles

Expert
Tack FFS för tipset!

[Economy class] Stockholm/Göteborg-San Francisco T/R, Skyteam JV, från 4.330 SEK inkl. skatter

ARN/GOT-SFO T/R
Flygbolag: Air France (AF), KLM (KL) och Delta (DL)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: V
Fare basis: VJP1SE
Pris: 1.313 SEK + skatter ca 3.010 SEK och uppåt, totalt från ca 4.330 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Förköpskrav: 10 dagar
Köpa senast: 2014-FEB-04
Gäller för utresa: mellan 2014-JAN-15 och 2014-MAR-31
Blackout:
från Nordamerika över Atlanten
  • mellan 2014-APR-11 och 2014-APR-13
Stopover: Nej
Tillåtna flygningar: AF, AZ, KL, DL eller HA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 2 i Europa, 2 i USA, 1 i Hawaii
MPM: 6.733 miles
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(KL/AF)-Amsterdam/Paris-(AF/KL/DL)-San Francisco

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Poängintjäning:
Air France/KLM/Delta V klass ger:
 

henkedio

Medlem
Intressant att du hittade denna, jag var själv inne och kollade imorse, lägsta priset i mars hade Air Canada, låg också runt 4300 SEK.
 

FFS

Medlem
Konstigt, den fick inte jag upp när jag sökte. Däremot var inte SAS mycket sämre med ca 5500kr för t/r. SAS har betydligt behagligare avgångstid från Arlanda än Airfrance.
 

henkedio

Medlem
Kollade nu igen, körde med kalender på ITA. Väldigt förmånliga priser måste jag säga, på många bolag.

Såg precis att tråden handlade om flyg från Sverige, jag kollade från Köpenhamn. Ursäkta att jag inte nämnde det.

pris.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som Air France/KLM och Delta fueldumpar (en viss del) på denna deal.

Bränsletillägg på Stockholm-Paris-San Francisco T/R med Air France
  • vanligt fall: ca 2.870 SEK
  • i denna deal: ca 2.080 SEK
Bränsletillägg på Stockholm-Paris-Beijing T/R med Air France
  • vanligt fall: ca 3.310 SEK

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bränsletillägg på Asienlinjer är dyrare än till Nordamerika trots att t ex Paris-Beijing är kortare än Paris-San Francisco.
 

etnoy

Medlem
Tack för bra deal! Inget som jag kommer kunna utnyttja, men tycker det är bra att även economy-biljetter dyker upp här i deals-forumet.
 
Toppen