Senaste nytt

Vilket bonusprogram är bäst i OneWorld?

Bamsefar

Medlem
Själv har jag BAEC, men jag ser inte att BAEC är framtiden... Så frågan är, om man inom One World gruppen skall ha ett medlemskap, vilket är det bästa ?
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på din reseprofil.
Om du reser inte ofta och bara i billiga ekonomiklass biljetter, American Airlines AAdvantage är ett bra alternativ.
Men de är just nu under Chapter 11. Så kan några försämringar komma i framtiden.
 

Alf

Medlem
Skulle jag ha börjat idag skulle jag nog valt BAEC. När jag gick med för ca 15 år sedan flög jag mycket med AA från Arlanda och då var det ingen tvekan om var man skulle vakta med. AA hade på denna tiden massor av förmåner om man var kund hos dom, alltid bekräftad uppgradering ett minst ett par dagar före avresa. Nu har ju AA börjat sommartorra på HEL vilket är ett bra alternativ. Vidare skall dom förbättra C klass till flatbed med början på flygningar från LHR.
Det är lätt att få bonusplatser, USA poäng räcker ända till Hawaii och som sagt lätt med platser i alla klasser. Poängen går inte ut om man gör en aktivitet på kontot var 18:e månad. Det räcker med en hotellövernattning eller hyra av bil på någon av deras samarbetspartner. Det nutider i praktiken att poängen inte förfaller om man bara ser till den lite.

Det är bra flygbolag son ingår i alliansen som i snitt ligger på en servicenivå över Star allians vill jag påstå.
 

Concorde

Founding Member
BAEC av den enkla anledningen att man tjänar 100% poäng även på billigaste biljetterna (även partners), poängen förfaller aldrig om du har någon form av aktivitet inom 3 år, det finns ett svensk BA Visa kopplat, du blir omhändertagen även i Economy och skulle du nå Silver (relativt enkelt om man flyger till London och kanske vidare) får du tillgång till bra lounger, fri sätesbokning m.m.

Trots dom nya nivåerna är det fortfarande ett mycket bra program.
 

henrik l

Medlem
BAEC av den enkla anledningen att man tjänar 100% poäng även på billigaste biljetterna (även partners), poängen förfaller aldrig om du har någon form av aktivitet inom 3 år, det finns ett svensk BA Visa kopplat, du blir omhändertagen även i Economy och skulle du nå Silver (relativt enkelt om man flyger till London och kanske vidare) får du tillgång till bra lounger, fri sätesbokning m.m.

Trots dom nya nivåerna är det fortfarande ett mycket bra program.

Kan inte mer än instämma till 200%. Trots skärpta krav för silver är fördelarna överlägsna alla andra program.
 

Knucket

Medlem
Jag körde EB i många år innan jag bytte till BAEC för 5 år sedan. Passar mitt resemönster med enbart några NA och någon euroresa per år. Reser man tillräckligt för att nå silver så är det ett bra program.
 
Toppen