Senaste nytt

Club Carlson Poäng för vistelse på f.d Park Inn Arlanda

Jonas C

Medlem
Jag bokade en natt på Park Inn Arlanda, som numera heter Best Western Arlanda Park. Bokningen skedde innan årsskiftet då hotellet fortfarande ingick i Rezidor gruppen, och jag använde cash + points.

Nu har det snart gått en vecka sedan min vistelse och inga poäng syns på kontot. Med tanke på att hotellet tillhörde Rezidor vid tiden av bokningen, bör jag vara berättigad poäng för min vistelse?
 

Alx

Medlem
Du är berättigad poäng om din vistelse fortfarande var på rätt sida om brytpunkten. MEN Park Inn Arlanda registrerade aldrig poäng för vistelser automatiskt utan har alltid krävt efterregistrering. Deras egna ursäkt har varit att de inte har varit uppkopplade mot Club Carlson och därför inte kunde ge poängen. De ville att man skulle ange sitt medlemsnummer samt att man vill att de registrerar poängen i receptionen. De säger det dock sällan på plats. Detta har heller aldrig fungerat för min del så efterregistrering har ändå varit nödvändigt alla gånger jag har bott där de senaste åren.
 

Totopez

Medlem
Tveksamt skulle jag säga. Jag bokade på ett CC-hotell i USA som efter bokningen lämnade kedjan. Min bokning och pris gällde fortfarande, men jag fick vare sig poäng eller statusförmåner. Enligt en tråd på FT var det också precis som det skulle vara.
 

NotRyan

Medlem
Club Carlson Terms and Conditions

If a hotel leaves the Carlson Hotels system or ceases to be a participating hotel, after you make a reservation but before your stay, you will not earn Points for that stay and any special offers will no longer be valid after the date the hotel leaves the system or terminates participation, even if your reservation was made prior to that date.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Oj ibland läser man inläggen lite dåligt. Du skrev ju att det var en vecka sedan du bodde där och således EFTER brytdatumet för när de övergick till Best Western. Då är man inte berättigad poäng eller ens statusförmåner.

Detta brukar dessutom gälla för de flesta program (iaf de jag är medlem i). Riktigt surt när det händer. T.ex. blev några bokade HHonors Diamonds (och guld) nog rätt så besvikna när Hilton Maldiverna lämnade Hiltonkedjan.
 

Jonas C

Medlem
Tack för hjälpen, då vet jag hur det ligger till! Trist att gå miste om 4000 poäng, men jag antar att det inte är någon större fara med nästa poängkampanj på horisonten.
 
Toppen