Senaste nytt

Statister sökes för haveriövning 4 februari 2014 på Landvetter

Göteborg Landvetter Airport kommer tis 4 feb mellan kl. 08-12 att genomföra en krisledningsövning med övergripande mål att öva pröva logistiken vid etablering av återsamlingsplatser (center) i samband med en händelse som innebär nödevakuering av flygplan. Enligt Transportstyrelsens föreskrifter TSFS 2010:114 framgår det att den som driver en flygplats skall se till att övningar genomförs med lokala myndigheter samt övriga samverkans representanter.

För att kunna belysa de problemområden som en händelse med många drabbade innebär söker vi efter personer som kan tänkas delta i övningen i form av statister

Ingen fysisk aktivitet kommer att förekomma förutom förflyttning från flygplan till vår återsamlings platser, eller som anhörig att ta sig till de återsamlingsplatser som finns på flygplatsen för registrering mm.

Övningen kommer att ha fokus på etablering av olika center samt problematikern kring denna hantering. Upplägget innebära att ni kommer att agera utifrån ni är drabbad resenär eller anhörig till drabbade.

Flygplatsen erbjuder som tack för ert deltagande en möjlighet att se vår organisation från insidan samt lunch efter avslutad övning.

Är du intresserad av att vara med? Skicka en anmälan till: Katarina.dahlman@swedavia.se


- Fredrik Olsson
 

Nemo

Medlem
Ni kan ju sätta upp lappar på Chalmers kårhus, de har arbetsmarknadsdag Charm samma dag. Det betyder undervisningsfritt, alltid är det någon som kan tänka sig att åka på övning, särskilt om GOT ordnar busstransport tor Chalmers - Landvetter. Kolla med Studentkåren först.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag tycker det låter jätteintressant! Tyvärr jobbar jag och kan inte byta arbetstider. Men återkom gärna med liknande saker framöver så hoppas jag att jag har möjlighet att delta då.
 

agehall

Medlem
Ni kan ju sätta upp lappar på Chalmers kårhus, de har arbetsmarknadsdag Charm samma dag.

Jag vet inte om det är så populärt att annonsera konkurrerande evenemang samtidigt som CHARM, framförallt inne på kårhuset... Företagen betalar rätt bra för att få komma dit och träffa studenter.
 

Nemo

Medlem
Jag vet inte om det är så populärt att annonsera konkurrerande evenemang samtidigt som CHARM, framförallt inne på kårhuset... Företagen betalar rätt bra för att få komma dit och träffa studenter.
Det är därför jag skrev "Kolla med Studentkåren först." Läs hela inlägget. Självklart vill jag att charm-kommittéen ska tillfrågas, eller arbetsmarknadsutskottsordföranden, så att det inte några sura miner. Ett litet bidrag till chs så tror jag det går vägen.
 

GOTATH

Medlem
Ska se om inte jag kan vara med. Kan vara intressant att jämföra haveriövningar på en flygplats jämfört med en till sjöss.
 
Toppen