Senaste nytt

Nybörjare söker hjälp att hitta billiga biljetter till Usa. :)

Missenett

Ny medlem
Hej.

Nybörjare som jag är på detta med resor så har jag hamnat i en djungel jag knappt hittar ut ur.

Jag och min brors 2 tonåringar ska åka från Arlanda till San Antonio (texas) i april.
Min kära bror ska gifta sig så vi MÅSTE vara där då. :eek:

Datum på utresa är ca den 15de och hemresa runt den 24de. Dagarna är flexibla med +- 2 dar.

Barnen är 13 och 15 så dom åker som vuxna.

Någon som kan hjälpa mig att hitta biljetter till ett bra pris och inom vettiga restider? :)

Tacksam för all hjälp. Risken finns annars att vi missar nått och får sitta och frysa på nån flygplats i 2 dygn. :D

Mvh M.
 

Missenett

Ny medlem
Tack. :) Det var väl ungefär den infon jag skrev tror jag. :D

Reskassan ligger runt 20000:- för oss 3 tillsammans. Ju billigare desto bättre (vill ju ha lite spenderarpengar också) men vi vill ha en restid runt max 22 timmar åt båda håll. :)
 

Senator

Moderator
Hej och välkommen hit!

En fråga; kommer du vara "Legal Guardian" för barnen som är under 18 år? Nu är ni i släkt, men kolla med den amerikanska ambassaden om du behöver ett intyg från föräldrerna att barnen kan resa med dig. Jag har själv haft med min bonus-brorson och jag behövde vidimerade dokument för detta.

Priserna ligger på 7 200kr med British Airways och American Airlines på dina datum. Sök på +/- 2 dagar gav få, om några bättre priser:

ba.JPG

Hade du åkt själv skulle jag rekommendera ett sök på separata biljetter till New York, och sedan vidare. Dock inte med ansvar för 2 barn....

Boka på AA.com, välj Sverige som hemland...
 

Missenett

Ny medlem
Tack för tipset. :) Jag har hittat resor för runt ca 6200:- per person, men inatt dök en upp på 5200:- som vi missade.
British airways är dock hopplösa med långa restider och ofta byte av flygplats har jag sett.

Jag ska be min bror kika på det där med Legal guardian. :)
 

Nemo

Medlem
Som Nils Ferlin skaldade
"Man dansar däruppe - klarvaket
är huset fast klockan är tolv.
Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv."

Här: Det som är billigt för den ene kan vara dyrt för den andre.
Det är därför mallen finns som johhenrik tipsade om. Det kan vara bra att tänka längre än bara denna resa, vilka resor du kommer göra i framtiden och därigenom var vill du samla bonuspoäng?

Ett enkelt tips som du kan använda dig av
1. Mata in resan, datum, bokningsklass, antal personer etc på Matrix - ITA Software
2. Se vilka förslag som kommer upp, gå till det flygbolag där du vil resa med. Exempelvis: American Airlines
3. Skaffa bonuskort, om du inte redan gjort det, på det flygbolaget (exempelvis American Airlines AAdvantage Programme) eller ett flygbolag i samma allians, exempelvis British Airways Executive Club
4. Boka på flygbolagets hemsida.
4b. Om du inte hittar rätt avgång etc kan du boka på resebyrå, exempelvis Expedia.se

Vill du ha mer uttömmande svar är det enklast om du fyller i Frågemallen
Lycka till!
 

Nemo

Medlem
British Airways/American Airlines, inget byte av flygplats, pris under 20.000SEK, restid 17h45min - 17h0min dvs under 22h. Notera att återresan är 23 april. EDIT: Samma pris finns också med hemresa 25 april.
image.jpg
 
Last edited:
Toppen