Senaste nytt

Varför har hotellen i Deira-området generellt lägre priser?

Stefan62

Medlem
Någon som kort kan svara på varför hotellen i Deira-området generellt har lägre priser? (Är det ett område som är "off"?)
 

johhenrik

Medlem
Ja, de hotellen är "gamla Dubai". De flesta är 10år äldre än alla nere i Downtown Dubai eller Jumeirah. Själv föredrar jag att bo i Festival City. Otroligt bra på Crowne Plaza till priset man betalar, sen är det mycket lugnare. Hur som råder jag dig att inte bo på Sheik Zayedh Rd, där är det mycket oväsen på kvällen när man ska sova.
 

segra

Medlem
Ja Deira är "Off" i turistbemärkelsen. (Enl. mig) Priserna speglar ju normalt
läge,läge,läge. Men inte sagt att det är dåligt bara för det.
 

jumbooze

Medlem
Jag kan inte anant än att rekommendera InterContinental i Festival City, jag bodde där 2 nätter på en free weekend voucher och bokade Club Rum, väldigt hög standard på maten i club loungen och fint rum.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan inte anant än att rekommendera InterContinental i Festival City, jag bodde där 2 nätter på en free weekend voucher och bokade Club Rum, väldigt hög standard på maten i club loungen och fint rum.

Det är jättebra, men inte värt dubbla priset mot CP som ligger brevid, om du frågar mig. Den Crowne Plaza som är i DFC är nog den bästa och fräschaste CP jag bott på. :)
 

FF#1

Medlem
Jag kan inte anant än att rekommendera InterContinental i Festival City, jag bodde där 2 nätter på en free weekend voucher och bokade Club Rum, väldigt hög standard på maten i club loungen och fint rum.

Funderar på att ta med familjen dit ett par dagar i vår och använda min 2-4-1:a på IC, är det ett vettigt val för familjesemester?
 

johhenrik

Medlem
Det är ju inte Beach Access, men de har ett väldigt trevligt och barnvänligt poolområde. Det blir ju taxi sen till andra delar av Dubai, så som Burj Khalifa, Dubai Maria, The Palm etc.

Jag gillar det skarpt, men har inte varit där med familjen, så jag har inte empirisk kunskap. :) Hilton Jumeirah är annars riktigt bra med familjen. Det är mer en resort.
 

jumbooze

Medlem
Funderar på att ta med familjen dit ett par dagar i vår och använda min 2-4-1:a på IC, är det ett vettigt val för familjesemester?
Hotellet är fint men ger ingen "barn" känsla och "ClubLounge" har en inga barn policy på kvällarna iaf.
Det finns säkert fler med barn som kan tipsa bättre
 

nilsson

Medlem
Hur som råder jag dig att inte bo på Sheik Zayedh Rd, där är det mycket oväsen på kvällen när man ska sova.

Jag har bott på Four Points by Sheraton Sheik Zayedh Road flera gånger, och har inte tyckt att det varit några problem. Tvärt om är det trevligt att dricka drinkar i deras pool bar på våning 43 och utmärkt kött i deras pub.
 
Toppen