Senaste nytt

Erfarenheter av Accor Hotels Best Rate-garanti?

taxvalp

Medlem
Accor Hotels: best price guarantee

Har någon testat bästa pris-garantin? Jag är liksom förmodligen resten av BC Platinum-medlem och brukar föredra att boka direkt på hemsidan. Bokade vintersemester på MGallery i Phu Quoc med flexibel avbokning, vis av erfarenheten av återkommande kampanjer. Såg sedan att Orbitz hade en publik kampanj med 15 procents rabatt på exakt samma rum med samma goda avbokningsvillkor.

I stället för att helt enkelt avboka och boka via Orbitz i stället fyllde jag i claims-formuläret för att ge Accor en chans (och möjligen få mer rabatt) men jag har inte hört flaska på några dagar. Då hotellpriser och framför allt lediga rum i Asien under vintern är färskvara kan ju läget ha förändrats innan de kommer sig för att kolla om priset finns kvar (vilket det måste göra när de kollar för att garantin ska gälla). Självklart har jag tagit skärmdumpar men värdet av dem är ju tveksamt om man läser villkoren.

Någon som har erfarenhet av Accors handläggningstider och välvillighet när man åberopar bästa pris-garantin?
 

taxvalp

Medlem
Uppdatering:
Har nu fått ett vänligt svar från chefen på det aktuella hotellet. Han kommer med en lång utläggning om fördelarna med att vara Platinum-medlem och påpekar att Orbitz lägsta pris ej erbjuder gratis avbokning. Det är helt sant, men de har även ett pris som alltjämt är 15 procent lägre än det Accorhotels.com erbjuder som inkluderar fri avbokning och det var det jag refererade till.

Fortsättning följer men hittills har bästa pris-garantin inte levt upp till namnet...
 

taxvalp

Medlem
För alla som följer tråden med spänning:

Efter nästan tre månader av missförstånd, mejlande och skärmdumpande gick Accor med på att matcha Orbitz pris minus tio procent enligt prisgarantin. Beskedet kom dagen före incheckning och chefen bad om ursäkt vid incheckningen. Det löste sig till slut - men mycket bortförklaringar från deras sida på vägen dit.
 

clarkkent

Medlem
Har varit på resa i Asien ett tag försöker alltid bo på Accorhotell, platinum och AccorAdv+, Sofitel Sukhumvit, Pullman Saigon, Pullman KL Bangsar, Pullman KL Putrajaya, Novotel Ploen Chit, fick jag uppgradering och Loungeaccess med fördrinkar, och frukost i loungen eller restaurangen. Kom till BKK och checkade in på Pullman KingPower där fick jag uppgradering men inte frukost, den skulle kosta 600++, hade 2 vistelse där så jag avbokade nästa. Skickade förfrågan till Sofitel So de skulle också ha betalt både för frukost och HappyHour. Man bör nog skicka en fråga till de hotell man skall boka vad som gäller så man inte blir besviken.
 

jumbooze

Medlem
Har varit på resa i Asien ett tag försöker alltid bo på Accorhotell, platinum och AccorAdv+, Sofitel Sukhumvit, Pullman Saigon, Pullman KL Bangsar, Pullman KL Putrajaya, Novotel Ploen Chit, fick jag uppgradering och Loungeaccess med fördrinkar, och frukost i loungen eller restaurangen. Kom till BKK och checkade in på Pullman KingPower där fick jag uppgradering men inte frukost, den skulle kosta 600++, hade 2 vistelse där så jag avbokade nästa. Skickade förfrågan till Sofitel So de skulle också ha betalt både för frukost och HappyHour. Man bör nog skicka en fråga till de hotell man skall boka vad som gäller så man inte blir besviken.
Vilket rum bokade du på king power från början? Vilken status har du?
För jag fick bra rum med lounge & frukost vore bra att jmf
Ahh, mitt svar och ditt inlägg ska nog flyttas till upgrade tråden...
 
Last edited:

clarkkent

Medlem
Jag bokade nivån under executive utan frukost, vilket jag gjort många gånger tidigare. Jag fick förvisso uppgradering till executive floor. Detta hotell har varit i favorithotell, jag gillar läget, poolen, Loungen och frukosten är OK. När jag visade upp mitt Platinum så blev det lite nervöst, hon som checkade in mig sa, Mr Jansson, Please book breakfast next time. Så detta har nog varit på tapeten tidigare. När jag väl klagade så fick jag dåliga bortförklaringar av FrontOfficeManagern, det var så många som hade Platinum och det blir så rörigt på frukosten där. När jag försökte få frukost var det tomt.
 
Kom till BKK och checkade in på Pullman KingPower där fick jag uppgradering men inte frukost, den skulle kosta 600++, hade 2 vistelse där så jag avbokade nästa. Skickade förfrågan till Sofitel So de skulle också ha betalt både för frukost och HappyHour. Man bör nog skicka en fråga till de hotell man skall boka vad som gäller så man inte blir besviken.

Märkligt, måste blivit ett missförstånd med åtminstone Sofitel So. Eftersom du är Platinum så får du loungeaccess som statusförmån och kan då utnyttja "Happy Hour" där. Och eftersom de flesta Sofitel dessutom serverar frukost även i loungen så kommer du även att ha tillgång till den. Jag skriver de flesta eftersom jag inte bott på Sofitel So, men det skulle förvåna om de inte har, till och med Novotel Ploen Chit har ju det.
 

clarkkent

Medlem
Bodde en natt på Ploen Chit under 500 kr med frukost, uppgraderad och tillgång till Loungen, mycket prisvärt!

Sä här skriver Sofitel So, I would like to inform you that you can access to Club Signature but can not get club benefit!
 

MTheC

Medlem
Var ett tag sedan aktivitet i denna tråd men tänkte dela med mig av min senaste upplevelse.

Jag har själv ganska dålig erfarenhet av Accors kundservice och med tanke på vad som skrivs på FlyerTalk så var väl mina förväntningar inte så högt ställda när jag skickade in ett claim angående kommande vistelse på 3 Nagas Mgallery by Sofitel i Luang Prabang. Hade hittat ett pris som var $160 lägre än det jag bokat på Accors hemsida, skickade in claim och fick det avvisat inom 30 min då de inte tyckte sig se totalpriset tillräckligt tydligt (kunde kanske diskuteras, de ville ha med screenshot på samtliga villkor). När jag kompletterade tog det 3 dagar att få svar men fick sen positivt svar, de reducerade priset med drygt $230 (skillnaden samt 10% ytterligare reduktion). Positivt överraskad!
 
Toppen