Senaste nytt

Fast Track på flyg med Star Alliance med Turkish Airlines Elite ut från Arlanda

jaern

Medlem
Go Kväll,
Säkert redan diskuterat och besvarat ämne, men jag hittar inte något via sökfunktionen...

Om man reser med *A (i detta fall LH) ut ifrån ARN, med status TK Elite kan man använda fast track då?

Jag vet att det inte går att använda när jag flyger TK så misstänker att det inte går, men ville fråga ändå för att optimera tiden tidigt imorn bitti. :)
 

Agö

Medlem
Nej, detta ska inte fungera.

Du är välkommen att använda Fast Track om du…
…reser i SAS Business eller SAS Plus.

...reser i Wideroe Business eller Economy Extra.

…är EuroBonus guldmedlem (oavsett biljettyp), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag.

…reser i Business med en av våra samarbetspartners.

Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by".

Fast Track - SAS
 

Jonas C

Medlem
Enligt reglerna så får man ingen fasttrack. Däremot håller vakterna på ARN sällan någon någon koll på vad som gäller, och det räcker ofta att man viftar med kortet för att bli genomsläppt.
 

Agö

Medlem
Enligt reglerna så får man ingen fasttrack. Däremot håller vakterna på ARN sällan någon någon koll på vad som gäller, och det räcker ofta att man viftar med kortet för att bli genomsläppt.

Tycker du? Jag tycker att jag måste scanna boardingkortet varje gång jag går igenom FT på Arlanda/Köpenhamn. På skärmen bredvid kommer det då upp "Fast Track OK" eller någon liknande.
 

Jonas C

Medlem
Tycker du? Jag tycker att jag måste scanna boardingkortet varje gång jag går igenom FT på Arlanda/Köpenhamn. På skärmen bredvid kommer det då upp "Fast Track OK" eller någon liknande.

Jag blir också tvungen att scanna boardingkortet och jag misstänker att det kommer upp "icke OK" på skärmen. Dock ignorerar de skärmen om jag har kortet framme. Har än så länge inte blivit avvisad. På CPH där det är SAS personal som bemannar fasttrack har de koll på reglerna och är stenhårda. Lyckligtvis har jag ett par fasttrack vouchers redo i plånboken för dessa situationer ;)
 

Friskytten

Medlem
På skärmen bredvid kommer det då upp "Fast Track OK" eller någon liknande.
Så är det nog, kollade på kontrollantens skärm idag när jag drog en LH eco-biljett märkt med SK*G. Det poppade upp stora röda bokstäver något i stil med "passenger not entitled to fast track".
 

NotRyan

Medlem
Så är det nog, kollade på kontrollantens skärm idag när jag drog en LH eco-biljett märkt med SK*G. Det poppade upp stora röda bokstäver något i stil med "passenger not entitled to fast track".

Då måste det vara något galet med systemet, att den inte kände igen din EBG-status... För fasttrack skall du ha...

Mvh
/NotRyan
 

Bryant

Medlem
Jag blir också tvungen att scanna boardingkortet och jag misstänker att det kommer upp "icke OK" på skärmen. Dock ignorerar de skärmen om jag har kortet framme. Har än så länge inte blivit avvisad. På CPH där det är SAS personal som bemannar fasttrack har de koll på reglerna och är stenhårda. Lyckligtvis har jag ett par fasttrack vouchers redo i plånboken för dessa situationer ;)

Jag har blivit avvisad. Reste med TK och visade upp EBG :mad:
 
Toppen