Senaste nytt

Dyrare bokning när jag är inloggad som Hertz Gold

Bryant

Medlem
Varför blir bilen dyrare när jag är inloggad än när jag inte är inloggad. Min kommande bokning gjorde jag på hertz.se och den kostar mig 650:- med betala senare. När jag loggar in och kopierar bokning så blir det 692:-...

Jag gjorde en bokning på hertz.se även förra helgen på Mallorca och bokade en Hyndai Qashqai för 177EUR utan att vara inloggad. Loggade jag in stod det att bilen var slutsåld och loggade jag ut kunde jag åter igen boka Hyndaien. Borde inte ett medlemskap vara en förmån?


Någon som har ett bra svar?
 

Valley

Medlem
Mycket som är skumt.
När jag var mycket frekvent Hertzkund bokade jag aldrig via Hertz-sidan. Utan direkt med kontoret jag skulle hämta bilen hos.
Hos några som var franchisetagare, där jag hyrde väldigt mycket, hade jag monsterpriser om jag kunde acceptera att ta vad som helst. Och hos de som var ett renodlade Hertzkontor fick jag alltid bättre priser än vad hemsidan deras gav.
 

Henrik_B

Medlem
Brukade hända samma sak för mig. Jag bokade även en gång utan att vara inloggad och fick ett lägre pris. När bokningsbekräftelsen kom hade priset justerats uppåt enligt min Goldrate. Oacceptabelt! Har gått över till Sixt istället eftersom jag gillar deras bilar och nya app. Blev dessutom uppgraderad där idag!
 

Bryant

Medlem
Det har att göra med de val av extra försäkringar etc som du gjort i din profil. Man kan välja per region, tex Europa, Nordamerika och Oceanien. Hade samma problem ett tag men efter att jag justerat förvalen blir det alltid korrekt.

Tack! Jag ska uppdatera profilen och se vad som händer.
 

Alx

Medlem
Precis som A380*G säger så är det ofta profilen som spökar när priserna avviker negativt.

Vi drabbas själva av detta av och till eftersom vi i vår profil helt har tagit bort alla försäkringar som går att ta bort. Nackdelen med det är att en helghyra i t.ex. Sverige oftast är avsevärt billigare MED försäkringarna som ingår i "paketet" helghyra. Eftersom vår profil säger annat så dyker priset helt enkelt inte upp. Numera kontrollerar vi alltid både priser som inloggade och priser utan att vara inloggade. Känns priserna ändå högre än normalt så brukar vi ringa AmEx Centurion och/eller Hertz. Något av alternativen brukar alltid hamna på prisnivåer som vi förväntar oss.

Samma sak gäller för övrigt även på Avis.
 

JacobGBG

Medlem
Sen så kan man ju tillägga att biluthyrningsbranschen har en av de mest godtyckliga pricing schemes som går att uppbåda. Ännu mer outgrundlig än flygbolagens.
 

Bryant

Medlem
Det har att göra med de val av extra försäkringar etc som du gjort i din profil. Man kan välja per region, tex Europa, Nordamerika och Oceanien. Hade samma problem ett tag men efter att jag justerat förvalen blir det alltid korrekt.

Gjorde några ändringar och nu är det korrekta priser. Tack!
 
Fast det jag inte fattar är varför jag inte per automatik får det lägsta möjliga priset och sen också det pris som är kopplat till mina förval angående försäkring etc. Det tokiga med dagens system är ju att jag alltid måste hålla på och logga in och ut och ändra förval för att få bästa pris.
 

Valley

Medlem
Fast det jag inte fattar är varför jag inte per automatik får det lägsta möjliga priset och sen också det pris som är kopplat till mina förval angående försäkring etc. Det tokiga med dagens system är ju att jag alltid måste hålla på och logga in och ut och ändra förval för att få bästa pris.

Fick förklarat för mig att många kontor har olika IT-Stöd. Så om du bokar via Hertz centralt så måste dem printa ut bokningen från deras system och lägga in det manuellt i sitt eget. Och dessa egna kunde vara mer eller mindre användbara.
 
Toppen