Senaste nytt

Hotell i Milano

Hej!

Jag och flickvännen ska spendera en natt i Milano 15-16/3. Anländer med hyrbil från Grenossey på förmiddagen. Vill ha ett hotell centralt men ändå hyfsat nära till tåget till Malpensa. Har en del skidgrejer att kånka på. Vill så klart göra det mesta för att tjäna EB-poäng också.

Radisson Milan (Hotel Bovisa Milan. Book the Radisson Blu Hotel, in Milan, Italy) verkar ligga bra till och rockar loss för 90€ vilket är rimligt tycker jag. feedback?
 

JacobGBG

Medlem
Milan är en sån stad där jag skulle oavkortat våga mig på att boka 4*+ med hotwire/Priceline. Många nhow bland selektionen som håller allmänt hög klass.
 

Agö

Medlem
Jag har bott på detta Radisson. Rätt trist med rätt trist läge. Typiskt affärsresenärshotell. Min känsla var att det låg en bit ifrån centrum, satt mest i taxi.
 

Ninjamasse

Medlem
Hilton ligger nära Centralstationen och som Hilton guld har jag blivit uppgraderad till exekutiven floor på översta våningen med terass utanför rummet de gånger jag varit där. Fantastisk lounge med mkt bra utbud av mat och dryck tycker jag också.
 

Palazzi

Medlem
Ingen Accor-rea för tillfället? Mgallery i Milano brukar vara riktigt prisvärda under rea, och som platinum är chans till uppgradering hyfsad. Det blir dock inga 90€....

Jag rekommenderar personligen inte Radisson med hänvisning till dåliga förbindelser till centrum, trots ett ganska kort avstånd.

Ska finnas två trådar till om samma ämne på bc.se där du kan finna mer info.
 

OliT

Medlem
Vi slaggade på Holiday Inn Garibaldi i december. Helt okej läge. Ligger utmed Garibaldi-stationen, men jag vet inte om den ligger på vägen till Malpensa.
 
Toppen