Senaste nytt

Varför jag gillar Air France

Jonas C

Medlem
Lunch ombord på AF1263 Stockholm – Paris 19 Jan 2014.

Pastasallad med rostbiff, soltorkad tomat och svarta oliver. Sacher chokladtårta, Président brieost, pain pistolet och en chokladbit till kaffet. Till detta serverades det en god Côtes Du Rhône från 2010, och Perrier.

Ganska imponerande för att vara en 2,5 timmes Economy flygning inom Europa.

Bra jobbat Air France!
 

Attachments

  • DSC_0835.jpg
    DSC_0835.jpg
    473 KB · Visningar: 1 750
Last edited:
År 2000 gjorde jag ett tiotal resor Köpenhamn - Helsingfors med SAS i Economy. Alltid varmrätt med rödvin och cognac till kaffet. Känns väldigt avlägset nu...
 

gusten

Medlem
Verkar som om Air France snäppt upp sin Economy betydligt. Mina minnen av den, om än något gamla, är inte särskilt trevliga.
 

bstark

Medlem
Hade gärna velat pröva på Air France A380, tyvärr är det alternativet bra mycket dyrare än tex. BA så det blir nog inget med det denna gång.
 

Alx

Medlem
Wow!! Du påminde mig precis om varför jag brukade gilla att flyga med AF (trots CDG) när jag bodde i Sverige. Få flygbolag som får maten att se så där god ut i ekonomi inom Europa. Bra jobbat Air France!
 

Jonas C

Medlem
Har flugit rutten med jämna mellanrum sedan sent 90-tal. På den tiden fick man alltid en varm måltid, dock utan val av huvudrätt. Runt 2004-2005 ändrades det till en trerätters kall måltid. Dessa var väldigt goda, och de serverade bland annat tigerräkor, tuna-steaks och diverse laxrätter. 2009 införde Air France sitt nuvarande måltidskoncept. Frukosten som tidigare var ganska omfattande är numera bara en croissant + yoghurt, och den kalla måltiden har blivit en tvårätters. Maten är dock fortfarande väldigt god.

Överlag tycker jag att Air France är ett bra men underskattat flygbolag som har präglats med en del dåliga fördomar. Har faktiskt aldrig stött på en otrevlig besättning på någon av mina flygningar.
 
Toppen