Senaste nytt

Kreditera Germanwings (4U) flight till United Mileage Plus

Dr. Miles

Expert
Det är tråkigt att många Lufthansa flygningar är nu överförda till Germanwings (4U) men det går att kreditera 4U flygningar till United Mileage Plus.

Germanwings billigaste biljetter är ofta i bokningsklass E men det ger 100% användbara miles till United Mileage Plus. :)

Best Fares D, J 125%
Smart and Basic Fares I, C, H, Q, V, W, S, G, K, L, T, X, Y, B, N, E, F, O, R 100%

Screenshot20140120_2.png

United Airlines - Earn MileagePlus Award Miles on Airline Partner

Trots att flygning med 4U ger inte Star Alliance förmåner längre kan vi åtminstone tjäna några användbara miles. :)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Intressant att I X O står med som bokningsklasser kvalificerade för intjäning. Innebär detta att man även tjänar miles på bonusresor? :p
 

Dr. Miles

Expert
Intressant att I X O står med som bokningsklasser kvalificerade för intjäning. Innebär detta att man även tjänar miles på bonusresor? :p

Inte säkert på att I, X, O (speciellt när de inte har First class) klasser används som bokningsklasser för Bonusresor.
Germanwings I klass är för Flex Economy.

Exempel av Göteborg-Düsseldorf
Screenshot20140120_3.png
 

Lallarn

Medlem
Något OT; men vad är poängen (pun intended) med Germanwings egentligen? En LCC som skall rivalisera intra-EU med Air Berlin etc. har jag antagit. Men det är ju bara dyrare ändå! Inga Star Alliance-förmåner, inga poäng (förutom till United då). Inte billigt! Inga biljetter bokas t.ex. ARN-FRA-LAX då Lufthansa tar hand om flygen till Frankfurt och München.

Lufthansa ARN-TXL exempelvis blir Germanwings, men frågan är vad vi passagerare tjänar på det. Vari ligger deras affärskoncept?
 

Dr. Miles

Expert
Något OT; men vad är poängen (pun intended) med Germanwings egentligen? En LCC som skall rivalisera intra-EU med Air Berlin etc. har jag antagit. Men det är ju bara dyrare ändå! Inga Star Alliance-förmåner, inga poäng (förutom till United då). Inte billigt! Inga biljetter bokas t.ex. ARN-FRA-LAX då Lufthansa tar hand om flygen till Frankfurt och München.

Lufthansa ARN-TXL exempelvis blir Germanwings, men frågan är vad vi passagerare tjänar på det. Vari ligger deras affärskoncept?
Jag tror att denna diskussion passar bättre i någon av följande trådar.

http://www.businessclass.se/forum/l...sa-operated-4u-germanwings-reaction-fqts.html
http://www.businessclass.se/forum/l...nseringsdatum-klara-foer-nya-germanwings.html
 

jumbooze

Medlem
Var ska man kreditera Germanwings P class (Business)?

Jag hittar ingen inom *A som ger poäng för den klassen.
Jag har poäng på SAS, Turkish och United & Lifemiles
Till och med Miles and more verkar ge 0 p för P klass.
Det är kanske för att den är "ny" klass eller rabatterad.
 

Fredrik

Medlem
En varning kan vara på sin plats också. Läste på Flyertalk att United inte ger poäng om flygningen utförs av Eurowings.
 

Jonas C

Medlem
Min vän som är 1K på United berättade att man måste boka Germanwings via United för att kunna få poäng till MileagePlus, annars går det inte.
 
Toppen