Senaste nytt

Efterregistrering av poäng hos SAS

agehall

Medlem
Nu vet jag inte om man ska skylla på SK eller inte, men jag försökte retroregistrera poäng för CAI-NBO på MS som inte dykt upp via SAS hemsida. Idag fick jag ett mail som sa att MS hävdar att den sträckan INTE ger EB-poäng trots att jag var bokad i M-klass som ska ge poäng enligt SAS.

Brukar det funka att överbevisa dem genom att maila kvittot till dem eller måste man ringa och härja med EBs medlemsservice för att få sina poäng?
 

Daniel P

Medlem
Märkligt! Sträckan borde ge poäng enligt infon på SAS hemsida.

Kanske en ide att kontakta Eurobonus medlemsservice i Sverige?
 

Roger J

Medlem
Om du är EBG så kan du ju maila svenska medlemsservice på specialadressen. De kommer hjälpa dig då, är jag säker på.
 

Dr. Miles

Expert
Nu är det jul igen, nu är det jul igen...

Eftersom det är snart Jul, skrev jag lite julsång av SAS EuroBonus Efterregistrering.

Modifikation av "Mössens julafton"

Jag flög med SAS till Skellefteå
Men jag har inte fått några poäng från då
Gick till webbsida "Retro Claim"
Fyllt i allt och tryckt på "Send"


Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad
Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad


Efter tre veckor ser jag inga poäng
Ringde till ett nummer till SAS Kundtjänst
En agent säger, "jag kan inte hjälpa till"
Hon ber mig att vänta några veckor till


Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad
Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad


Ärendet är nu hos SAS i Bangkok
De säger att det är något på tok
Nu ber de mig att skicka bordingkort igen
Men det har jag gjort för länge sen


Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad
Hejsan, hoppsan, fallerallera
När poäng kommer till kontot du ska vara glad
 

Joshua

Medlem
Efterregistrera poäng gällande EB

Detta är slarvigt av mig jag vet så detta behövs ej kommenteras...

Finns det något sätt man kan efterregistera poäng/ kvalificerad flygning på en tur som ej blivit registereat på mitt EB konto av någon anledning.

Saknar desvärre boardingpasset ifrån den flygningen då det kommit på villovägar...

(Till detta hör att jag även vart ombokad på LHR till en tidigare flight (1h tidigare) så min orginalbokning via Travellink är inte mycket att hänvisa till) Gäller LHR-ARN

Tacksam för svar !
 

Rickard

Medlem
Tror inte det ska vara några problem. Gå till mina sidor -> efterregistrera poäng och fyll i alla uppgifter du har. Observera att du inte behöver fylla i alla fält (stolsnummer t.ex. behövs inte). Kör allt från din bokning via Travellink, men byt ut flightnummer till det nummer du faktiskt tog.

Blir det problem får du ringa kundtjänst som säkert fixar det åt dig.
 

erc

Medlem
Lånar också tråden.

Ska efterregistrera poäng och noterar ett Ticket# i formatet NNNNNNNNNNNNNN-NNN. På SAS Eurobonus-sidan ska formatet vara NNN-NNNNNNNNNN. Resa bokad med US med US-flightnummer på LH-metall. Webbincheckad på SAS. Man kan nästa förstå att det finns felkällor i processen...

Någon som erfarit samma sak?
 

vicce

Medlem
Du kan även skicka in uppgifterna per post om det inte fungerar. Inte alltid kundtjänst vill/kan hjälpa till.
 
Efterregistrera poäng till SAS

Jag trodde jag var smart och krediterade mina poäng till Aegean i tron att jag skulle nå någon nivå lite snabbare då. Tydligen var min bokningsklass fel och jag fick inga poäng. Tror ni att dessa flygningar går att att efterregistrera med SAS eller får jag skylla mig själv som inte kollade upp ordentligen?
 
Toppen