Senaste nytt

Luleå-Las Vegas (Ev. hem från Los Angeles)

FF#1

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Luleå

Var är din destination? Las Vegas

När vill/behöver du resa ut? 5/3 ( måste vara i vegas senast så man hinner sova några timmar innan morgonen den 6/3) Eller efter lunch den 4/3 om det är mycket spännande och bra routing, typ. LH F med övernattning på FRA innan FCT...

När vill/behöver du komma hem? Behöver lämna Las vegas den 9 eller 10 mars eller Los Angeles den 10 Mars

Hur många personer som skall resa? 1 vuxen

I vilken kabinklass?
First eller Business

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance, helst inte United annat än på inrikes USA ( om det är bra pris så kan jag ev tänka mig United C över atlanten)

Vad är din budget? Max 25-30K SEK för C lite mer för F

Vad är det viktigaste för dig?
En trevlig flygupplevelse samt det är inte en nackdel om man tjänar massa EB poäng.
Skulle vara trevligt med ett besök i FCT… men även totalt annorlunda alternativ i C beaktas.
 

Homer

Medlem
Hade det inte varit för kravet på *A hade jag föreslagit den här rutten, fast den är så bra så det gör jag i alla fal :p
1:a klass direkt till LAS, tull och passkontroll avklarat på 5 minuter
sen A380 med New First 2.0 tillbaka

LAS.jpg
 

FF#1

Medlem
Hade det inte varit för kravet på *A hade jag föreslagit den här rutten, fast den är så bra så det gör jag i alla fal :p
1:a klass direkt till LAS, tull och passkontroll avklarat på 5 minuter
sen A380 med New First 2.0 tillbaka

Visa bifogad bild 22661

Ser lockande ut, men jag behöver poängen till *A nästa år eftersom det kommer att komma föräldraledighet som begränsar flygandet.
 

FF#1

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Luleå

Var är din destination? Las Vegas

När vill/behöver du resa ut? 5/3 ( måste vara i vegas senast så man hinner sova några timmar innan morgonen den 6/3) Eller efter lunch den 4/3 om det är mycket spännande och bra routing, typ. LH F med övernattning på FRA innan FCT...

När vill/behöver du komma hem? Behöver lämna Las vegas den 9 eller 10 mars eller Los Angeles den 10 Mars

Hur många personer som skall resa? 1 vuxen

I vilken kabinklass?
First eller Business

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance, helst inte United annat än på inrikes USA ( om det är bra pris så kan jag ev tänka mig United C över atlanten)

Vad är din budget? Max 25-30K SEK för C lite mer för F

Vad är det viktigaste för dig?
En trevlig flygupplevelse samt det är inte en nackdel om man tjänar massa EB poäng.
Skulle vara trevligt med ett besök i FCT… men även totalt annorlunda alternativ i C beaktas.


Det brukar ju finnas både kampanjer och året "runt dealar" på LH F till USA från EU, tyvärr hittar jag inte igen nån sån nu.
Har för mig att man kunde åka via London till typ Boston rätt billigt?

Någon som kan nått om det eller har nått annat *A tips på bra resa.
 

FF#1

Medlem
Nu har jag hittat rätt intressanta biljetter. LX eller LH, dit med F och hem i C för 29000

tyvärr så hittar jag de bara från stockholm, försöker jag få upp nått som går från Luleå så får jag antingen ingenting eller helt andra priser.

Någon som vet om det ska gå att lägga till anslutningsflyg LLA-ARN på en sån samt om det är nått problem att boka den så att man kommer ner kvällen innan till FRA för att få ut mer av FCT?

Fare 1: Carrier LH ARCSE5W STO to LAS (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code J, A
Covers ARN-FRA (Business), FRA-DEN (First), DEN-LAS (First)
16 915,00
Fare 2: Carrier LH PNNZSEW LAX to STO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code P
Covers LAX-MUC (Business), MUC-ARN (Business)
7 354,00
US September 11th Security Fee (AY) 34,00
(YQ) 3 992,00
USDA APHIS Fee (XA) 33,00
US Immigration Fee (XY) 46,00
US Customs Fee (YC) 36,00
German Airport Security Tax (DE) 59,00
German Passenger Service Charge (RA) 329,00
US International Arrival Tax (US) 114,00
Swedish Passenger Charge (YA) 156,00
US International Departure Tax (US) 114,00
US Passenger Facility Charge (XF) 30,00

Subtotal per passenger 29 212,00
Number of passengers x1

TOTAL AIRFARE & TAXES 29 212,00
This ticket is non-refundable.
No changes may be made to this ticket after purchase.
 

Dr. Miles

Expert
någon som vet om det ska gå att lägga till anslutningsflyg lla-arn på en sån samt om det är nått problem att boka den så att man kommer ner kvällen innan till fra för att få ut mer av fct?
Fare rules av Luhthansas ARCSE5W.

COMBINATIONS

END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH FARES WITHIN
AREA 1. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE FOR CARRIER UA/AC.

OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
-TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS
MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/LESS THAN
MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE COMPONENT.
-TO FORM ROUND TRIPS
-TO FORM CIRCLE TRIPS
A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
PERMITTED.
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER LH/UA/
AC
OR FOR CARRIER OS/LX/SN IN ANY RULE IN TARIFF
IPRA - BETWEEN USA/CA-AREA 2/3 AND GUAM-AREA 2
IPRAI - BETWEEN THE USA/CANADA-AREA 2/3 VIA ATL
IPRSAA2 - BETWEEN THE WESTERN HEMISPHERE-AREA 2
VIA ATL
IPRSAA3 - SOUTH ATLANTIC/CENTRAL/SOUTH AMERICA/
MEXICO/CARIBBEAN/GREENLAND/ST PIERRE ET MIQUELON -
AREA 3.

Det ser ut som det inte går att kombinera med SAS fare mellan Luleå och Stockholm då det tillåter endast kombination (End-on-End) med fare inom Area 1 (Nord-/Sydamerika).


SAS fare rules OFIXRT och CFLXRT av Luleå-Stockholm
COMBINATIONS
DOUBLE OPEN JAWS/CIRCLE TRIPS NOT PERMITTED.
END-ON-END NOT PERMITTED. SIDE TRIPS NOT PERMITTED.

SAS biljetten tillåter inte heller kombination (End-on-End) med andra biljetter.
 

FF#1

Medlem
Tack, det betyder altså att man får köpa LLA-ARN separat? bör inte vara nått problem då jag i såna fall planerar att ta mig till FRA dagen innan för att få lite tid i FCT :)

Det borde väl inte vara nått problem att åka ner med en separat biljett till Stockholm och sen fyga första benet kvällen innan ner till Frankfurt? har labbat lite med "minconnect" i Matrix men inte fått till det.
 

Senator

Moderator
Tack, det betyder altså att man får köpa LLA-ARN separat? bör inte vara nått problem då jag i såna fall planerar att ta mig till FRA dagen innan för att få lite tid i FCT :)

Det borde väl inte vara nått problem att åka ner med en separat biljett till Stockholm och sen fyga första benet kvällen innan ner till Frankfurt? har labbat lite med "minconnect" i Matrix men inte fått till det.

Jag vill varna dig för rutten FRA-DEN som har varit lågt prioriterat med nya F med LH. Väldigt ofta används en B747-400 kärra med gamla F.
 

Senator

Moderator
Ok, tack för varningen. Man skulle kanske titta på att ta LX över ZRH istället och ta FCT i FRA en annan gång.

Min personliga åsikt är att ombord är viktigare än marken. Nu testade jag "allt" i somras och jag hade åkt LX ZRH-ORD, åka ner till ZRH kvällen innan. OBS! A330-300 och inte A340-300... Viktigt! :)
 
Toppen