Senaste nytt

Mobilt boardingpass för American Airlines via British Airways app?

freno

Medlem
Jag har bokat en AA flight inrikes i USA med Avios via ba.com, jag ser flighten i min ba app.
Kan jag checka in via den appen och få ett boardingpass på telefonen eller måste jag ladda hem
American Airlines appen?
 

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig prövat själv så jag kan absolut inte svara på om det går eller inte går.

AA brukar vara lite petiga med sina boardingkort och mer än en gång har jag tvingats byta mina boardingkort jag fått på Arlanda till nya i London innan påstigningen på planet till USA.

Jag skulle själv undvika att utmana ödet eftersom du först skall ta dig igenom kontrallanten innan säkerhetskontrollen. Han eller hon brukar inte tillhöra dem som tänker själv utan följer väldigt strikta instruktioner där hellre fälla än fria verkar ingå :( Är det något som inte känns igen så blir det tillbaka till incheckningsdisken...

Därefter skall du ta dig ombord på plan där ibland samma instruktioner verkar gälla om än med lite mindre köer tror jag.
 

freno

Medlem
Ok, får väl ladda hem AA appen då =) ... förstår vad du menar, vi kom in med BA F en gång och Skulle vidare med AA F och blev nekade fast track pga att vi hade ett BA biljett för AA flighten och att något måste varit lurt där. Men hade ju annars varit smidigt att bara köra hela one world i samma app.
 

Senator

Moderator
Det går att checka in på appen så länge alla segment ligger i samma bokning tror jag och BA är ditt första bolag. Men i ditt fall skall är det AA som är operating carrier på en helt annan bokning. Det som händer (iPhone) är att när BA-appen kommer till T - 24t så kan du checka in. Då skickas du till AAs mobila sajt.

Det skulle vara helt onaturligt att BA skulle äga en incheckning där BA har ingenting med själva flygningen att göra. Jag använder AA appen när AA är operating carrier även på biljetter utställda av BA. Fördelen att göra det denna väg är att då får du ett Apple Passbook boardingkort. Dock behöver du AAs operating PNR, som inte är samma som BAs. Denna hittar du t.ex. om du vill välja plats via Manage My Booking (MMB) från BA.com.
 
Toppen