Senaste nytt

Lustigt brev från SAS

fredd

Medlem
Jag tycker om SAS väldigt mycket, och vill inte slå ned på dem; jag vill bara poängtera en komisk blunder från deras sida.
Idag fick jag ett brev hem där en kupong för "One complimentary visit to a SAS business lounge" låg med. I brevet stod förklarat att SAS ger dig som EBG kupongen till att använda för en resepartner, så att man tilsammans kan gå in på loungen. Brevet var signerat av Eurobonus Vice President. Är inte rätten att kunna ta med sig familj/vänner in på loungen en av de förmåner som kommer med EBG status?
 

Roger J

Medlem
Skumt. Jag gillar att de börjat med vouchers, men det borde skickas till EBS.
Denna ska då vara tänkt att du ska kunna ge som present, så att en vän kan använda en lounge när du INTE är med?
Helt klart lite udda...
 

fredd

Medlem
Som jag uppfattade det hela så var den till för användning i mitt sällskap, dock borde det ju funka att ge bort den.
 

hyper

Medlem
Håller med .. Klart märkligt.. :)

Slå gärna en signal till EB och fråga dem om avsikten, det skulle vara väldigt intressant att höra fortsättningen!
 

rob74

Medlem
Jag reser ofta med mina två kollegor då vi är tre på avdelningen. Då vi ska på symposier etc så reser vi för det mesta alltid tillsammans. Det är endast jag som har EBG och i detta fall är jag berättigad till att ta in en gäst i loungen. Var ska jag dumpa kollega nr 3? Jag kan ju släppa in denna tredje kollega i en annan lounge med hjälp av Amex/Diners/Priority Pass och då betala för detta, men det känns ju lite kyligt att behöva prioritera vem som ska få följa med mig in. Alternativet är ju att gå själv och låta de övriga två driva runt. Eller att påstå att alla är min familj, vilket inte skulle känns så troligt...

Så jag hade faktiskt varit glad över en extra voucher emellanåt... Men själv tror jag ju att detta är något som är ämnat för EBS.
 
Last edited:

Malu

Medlem
Trots att det står i brevet att vouchern är till EBG så fick även min fru en likadan - och hon är EBS.

På vouchern (eller i brevet) står det inte heller något om att den är personlig.Jag har två släktingar som ska ut och resa med SAS kommande vecka - tror ni att de kommer in med två vouchers även om de inte har någon status med EB?
 

MarcusC

Medlem
Trots att det står i brevet att vouchern är till EBG så fick även min fru en likadan - och hon är EBS.

På vouchern (eller i brevet) står det inte heller något om att den är personlig.Jag har två släktingar som ska ut och resa med SAS kommande vecka - tror ni att de kommer in med två vouchers även om de inte har någon status med EB?
Det bör väl funka så länge de inte är personliga?
 
Toppen