Senaste nytt

SAS Plus blir Economy hos Aegean

Gjorde en bokning i SAS Plus för sträckan CPH-ATH-LCA.
Första leg kör ju SAS (fare class S) och andra A3.

Men när jag kollar med A3 så är deras leg bokat i Economy (fare class Y).
Finns det inget sätt att boka på SAS.se så man får resa i business hos partners numera?

Känns lite märkligt att man blir "nedgraderad" hos partners utan att man meddelas om detta.

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Så har det nog tyvärr alltid varit. Plus är ju mer som Economy Extra var än så som Business var och svjv bokades economy extra till vanlig economy hos partners.

Tittar man dock på bokningsklasserna så ser man detta vid bokning, så man kan knappast säga att det är en nedgradering. Du kan även välja att boka SAS Plus Full Flex som då bokar in i bokningsklass C hela vägen och därmed borde bli business även hos partners.
 

Alx

Medlem
Inget konstigt med det. SAS Plus i billigare bokningsklasser (före detta eco extra) är ju ingen business class. Därmed bokas man i ekonomi på Aegean airlines som bara har economy och business. Så har det väl alltid varit? Dessutom framgår det ju redan på SAS hemsida när man bokar.
 
Jo, jag är medveten om att SAS Plus är i princip Economy Extra och inte Business.
Inget konstigt med det.
Men att man blir Economy hos partners om bokar med SAS Plus och Business
om man bokat SAS Plus Full Flex är inte tydligt, tycker jag. Det borde kommuniceras tydligare när man bokar.

Jaja, då vet jag hur man kommer runt "problemet". Tack för svaren!
 

fcx

Medlem
Tror att "slumpgeneratorn" slår till ibland. För mig blev SAS Plus till Business på TK (till halva priset jämfört med att köpa direkt från TK). Dock inget jag räknar med ska hända om jag gör samma sak igen.
 
Toppen