Senaste nytt

Använda miles&smiles poäng

norken03

Ny medlem
Hej på er.
Har just flugit sthlm-bkk tur retur business med turkish som gav 20067 poäng.
Vad kan man göra med dessa poäng?köpa biljetter eller uppgradera inom turish och alla star Alliance?
Hur mycket är dessa poäng värda i pengar om det nu går att jämföra,ska man inte få ett mile&smile kort också och hur länge gäller poängen ?
Ja det var många frågar,hoppas ni kan klargöra detta för en novis som mig .
Har säkert mer att fråga om som kommer efter hand .
 

agehall

Medlem
Hej på er.
Har just flugit sthlm-bkk tur retur business med turkish som gav 20067 poäng.
Vad kan man göra med dessa poäng?köpa biljetter eller uppgradera inom turish och alla star Alliance?

Ja. Du kan använda poäng till massor av saker, men primärt är det smartast att använda dessa för flygresor eller uppgraderingar. Jag kan väldigt lite om Miles&Smiles, så jag vet inte hur många miles du behöver för att göra något, men troligen behöver du mer än 20k.

Hur mycket är dessa poäng värda i pengar om det nu går att jämföra,ska man inte få ett mile&smile kort också och hur länge gäller poängen ?

Poängen är värda 0kr. Det bör framgå av villkoren för M&S. Detta är viktigt eftersom det också gör att de skattemässigt inte har något värde.

Du bör väl få ett kort, men det kan ta ett tag innan det skickas ut.

Hur länge poängen gäller kan säkert någon annan svara på, eller så kan du titta på M&S-sidorna hos Turkish för att reda ut det själv.

Ja det var många frågar,hoppas ni kan klargöra detta för en novis som mig .
Har säkert mer att fråga om som kommer efter hand .

Det du snarast bör fundera över, är varför du samlar miles. Om man bor i Sverige är ofta Eurobonus bra eftersom man kan få kreditkort som drar in extra poäng när man använder dem. Det finns massor att läsa om detta här, så utforska lite gamla trådar så lär du dig snabbt vad som gäller.
 

Jonas C

Medlem
Fortsätt att kreditera till programmet. M&S har fantastiska award rates. 25K miles kan du flyga till Kenya t/r i Business, eller för 35K kan du göra en enkelresa i Business till USA, Sydafrika eller Asien. Tillgängligheten må visserligen vara dålig på vissa rutter, men när priserna är så låga så kan man nog leva med det.

Jag har värderat dem till 21 öre per mile, detta baserat på kostnaden för den billigaste Business biljetten till USA (exklusive skatter och bränsletillägg) och dividerat det med antalet miles som behövs.
 
Last edited:
Toppen