Senaste nytt

Hitta flyg till Florida (med stop i New York)

gustavh

Medlem
Hej,

Skulle gärna ha er hjälp att hitta bra flygbiljetter då vi planerar en roadtrip i Florida i sommar. Vi är väldigt flexibla på datum och kan åka mellan 16 Juni till 1 Augusti och vill helst vara borta i 16 dagar (+-2).

Eftersom 2 i reseföljet är studenter är priset det viktigaste. Har planerat att stanna i New York i 3-5 dagar i slutet av resan så om det är möjligt att flyga till Florida någonstans (där vi sen kommer hyra bil och åka runt) och på vägen hem ta ett stopp i New York vore det optimalt.

Varifrån vill du börja din resa? Oslo
Var är din destination? Florida
När vill/behöver du resa ut? Mellan 16 Juni och 1 Augusti
När vill/behöver du komma hem? Innan 18 Augusti
Hur länge vill du vara borta? 14-18 dagar
Hur många personer som skall resa? 4st
I vilken kabinklass? Ekonomi
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll (men föredrar Star Alliance)
Vad är din budget? Max 6000 pp
Vad är det viktigaste för dig? Priset
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 3-5 dagars stopp i New York innan hemresa

Stort tack på förhand:)

mvh,

Gustav
 

Nemo

Medlem
Enklast är att boka hos United Airlines "multiple destinations" (OSL-MIA, MIA-EWR, EWR-OSL). Är en del av Star Alliance, 100% kreditering till SAS Eurobonus. En prisuppgift med så få flyg som möjligt. Flyger du hem via Hamburg och sista sträckan med Eurowings c:a 400:- billigare. Kolla runt på de datum som ni önskar så går det nog att pressa priset lite mer.

image.jpg
 

Totopez

Medlem
I somras flög vi ARN-EWR-MCO-EWR-MCO med ett tredagars stopp i NYC på ditvägen. SAS över Atlanten, United inrikes. Sökte upp resorna på resecentrumgruppen som har en rätt bra sökmotor, hela kalaset kostade drygt 24000 för tre vuxna och ett barn (äldsta barnet över 12). Om du kan laborera lite med datum ska det inte vara omöjligt att hitta samma pris från OSL.
 

gustavh

Medlem
Tack Nemo & Totopez för snabba svar! :)

Ska kika på både United.com & resecentrumgruppen! Såg att man kunde söka på +-3 dagar på RCG vilket är toppen då vi kan vara väldigt flexibla på datumen!
 

gustavh

Medlem
Har kikat lite på ITA Matrix tidigare men nu när jag lekt runt lite har jag insett vilket grymt verktyg det verkligen är! :) Tack för hjälpen och tipsen!
 

henkedio

Medlem
Billigaste jag hittat till dig är Oslo-Miami med Air France, via Paris. Sedan New York (JFK) Oslo, via Paris för ca 4600, sedan löser du en enkelbiljett med typ Delta, Jetblue eller något sånt från Florida upp till New York. Du kommer hamna på ca 5500. Jag kollade utresa den 14 juni, vilket är den billigaste dagen, det är ju en lördag så jag antar att ni kan åka då? Hemresa 30 juni.
 

obs

Medlem
Hvis du vælger ikke at booke turen fra Florida til New York med det samme selskab som på den transatlantiske strækning, kan JetBlue godt anbefales til denne del af turen. De flyver både fra West Palm Beach (PBL) og Fort Lauderdale (FLL) til en af de tre lufthavne i NYC-området. Servicen ombord er ganske god, og mængden af benplads må også betegnes som et stort plus.

Lige nu er billetprisen hos JetBlue for at rejse eksempelvis FLL-JFK $124 per person, med lidt variation i prisen afhængig af afgangstidspunkt og destination.
 
Last edited:
Toppen