Senaste nytt

Extra points som ny medlem i SPG

MolleX

Medlem
Hej,

Nån som vet om man kan få extra poäng när man signar upp som medlem i SPG? Tänkte nämligen registrera mig och det vore trevligt med lite extra poäng.
 
K

KavlingeDude

Guest
SPG brukar vara ganska sparsmakade med sign-up. De kör sina driver med jämna mellanrum, flybob, har tipsat om en.
Oavsett sign-up så kan jag reka dem ffa när man når "status" då den kombon med status och utbud av hotell i långa loppet "knäcker" de andra.
Har fått status match på IHG nu då jag kommer att resa till ställen där bara de finns i år (i huvudsak) så vi får se hur de artar sig.
 

nota bene

Medlem
Det kan man absolut inte säga generellt. Det finns stora områden där avsaknaden av SPG är total...
Detta är naturligtvis fallet, dock håller jag SPGs hotell för en av de bästa kedjorna vad gäller klass, design, service etc. (dock ofta inte pris...). SPG är inte ett budgetalternativ, och hotellutbudet är begränsat/obefintligt i vissa delar av världen.
 

rvarttinen

Medlem
Det närmaste jag hört talas om vad gäller SPG och 'sign up', och som jag själv nyttjat, är om du har AMEX Platinum så ingår SPG Gold. Dvs, du får gå direkt in på guld-nivån och nyttja de förmånerna. Andra kort har säkert liknande deals?
 
Toppen