Senaste nytt

Nyår på flygplan!

EricT

Medlem
Någon som "firat in" det nya året ombord på ett flygplan någon gång?

Vad händer? Något extra? Olika kabiner mm? Jag är mycket nyfiken på att göra detta men tror inte jag får med mig frun på det dock.
 

Stefan62

Medlem
För ca 10 år sedan på en charterflygning från Las Palmas.

Flyget var lite sent så vi fick av kapten veta att vi kommer att fira nyår i flygplanet och inte på Arlanda som det skulle bli enligt tidtabell – så ca kl 23.55 kom vi under molntäcket över Stockholm och det meddelades att ”vi tar 2 varv över Stockholm innan vi fortsätter till Arlanda för landning, det kostar visserligen en del, men det är ju ändå nyår…”.

Fina fyrverkerier ur ett annat perspektiv än man var van vid!
 
Jag gissar att du blir bjuden på Champagne i Business Class och First Class ;)

Har aldrig testat. Var i luften och missade Super Bowl en gång, ingen flygvärdinna på Singapore Airlines gjorde något stort av det.
 

Jacob

Medlem
Aldrig flugit vid själva 12-slaget men åkte Lufthansa på nyårsafton för några år sedan och då gick kabinpersonalen runt och serverade sekt till alla i färgglada nyårshattar. Det var i economy. Visst var det lite trevligare och festligare.

Även nyårsafton 2013 (dvs för några dagar sedan) var jag på resande fot, landade på Arlanda och åkte i princip direkt från flygplatsen till nyårsfirandet. Det blev också en helt superb och mycket minnesvärd flygning som går att läsa om i denna tråd.

I övrigt riktigt häftigt att se fyrverkerier från luften.
 

Alx

Medlem
Yes ofrivilligt ombord på LH i ekonomi MIA-FRA efter att SAS hade ställt några av sina flighter EWR-ARN några dagar tidigare och helt enkelt inte kunde/ville boka om oss på tidigare flyg. "Firandet" bestod i att flygvärdinnorna spökade ut sig (tänk barnkalas) under serveringen. Samt att kaptenen räknade in det nya året och önskade gott nytt år. De bjöd också på sekt i ekonomi. Det var ett rätt OK firande. Det trista var snarare medpassagerarna som av förklarliga skäl var förbannade över att behöva fira nyår ombord när flertalet av oss skulle varit hemma flera dygn tidigare.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har gjort det både i Business class och i Economy class.
På en flight var nattflyg vilket gjorde att det inte hände något.
På en annan flight passerade vi nyår under taxing och fick en nyårshälsning av kaptenen.
 

palmen

Moderator
Fråga hur Norwegians passagerare fick fira när de blev något dygn försenade och fick 12-slaget i luften istället. :)

Har själv aldrig varit i närheten att vara i luften när det nya året ska firas in.
 

rlager

Medlem
Yes. Åkte den 31/12 2013 med Thai A380 från Paris till Bangkok i First. Absolut ingenting extra hände. Inte ens ett "happy new year" från kabinpersonalen. Nu ordnade det sig bra ändå men tanke på fri Dom Perignon, Caviar och gåslever, hummer etc som alltid finns med på Thai i F.

Någon som "firat in" det nya året ombord på ett flygplan någon gång?

Vad händer? Något extra? Olika kabiner mm? Jag är mycket nyfiken på att göra detta men tror inte jag får med mig frun på det dock.
 
Toppen