Senaste nytt

SAS Eurobonus status? Guld på hemsidan men fått silverkort hem?

Vad är dealen med SAS EB? De har skickat mig ett EBG kort i november, ett till EBG kort i december, jag är EBG när jag loggar in på SAS.se men nu fick jag ett EBS kort hemskickat för en vecka sedan, men är fortfarande EBG på sas.se

Min kvalperiod är 1:a november till 31:a oktober.
 

FF#1

Medlem
Det verkar som att mycket är extra rörigt nu med IT problemen.
Fick tex mitt avtal nedgraderat på Sixt till EB silver…. trots att jag är och har varit guld sen länge.
 

Nemo

Medlem
Har du kvalificerat dig för EBG till (eller under) den nuvarande perioden (1nov2013-31okt2014)? Var du EBG föregående period? Om du inte återkvalificerat dig låter det som om du fått en soft landing. EBG tre månader (1nov2013-31jan2014) och sedan EBS (-31okt2014).
 
Vad jag vet har aldrig SAS Eurobonus haft soft landing. Och om ens statusnivå ändras uppåt eller nedåt så har den alltid ändrats i princip omgående.
 
Och, om de skickar ut ett EBS kort som de gjort, varför står det såhär på deras hemsida när jag loggar in?
EBG.JPG
 

johhenrik

Medlem
Det enkla svaret är nog: Om du har kvalificerat dig till guld så är du guld, om du inte gjort det så är du inte guld. Men ibland har man tur. Jag hade nån glitch i Flying Blue under en lång tid efter jag slutade flyga regelbundet med KLM. Jag gick från Platinum till ingen status över några år, vilket hemsidan också visade, men varje gång jag flög så stod det alltid skyteam elite eller vad det nu var, så jag kunde iaf använda fast track på AMS. Provade aldrig loungen dock, utan brukade alltid sätta mig i Diners loungen.
 

Kristofer

Medlem
Vad jag vet har aldrig SAS Eurobonus haft soft landing. Och om ens statusnivå ändras uppåt eller nedåt så har den alltid ändrats i princip omgående.

Mitt Guld som gick ut förvandlades faktiskt till ett Silver. Jag trodde också att jag skulle få Basic.

Lite roligt är att mitt nya Amex, som kom fyra månader efter att guldstatusen gått ut, fortsatt har guldstatus..
 
Kristofer, ändrades din status från guld till silver direkt när kvalperioden tog slut och ny tog vid? Eller när datumet på kortet gick ut? När ändrades statusen på hemsidan från guld till silver i relation till kvalperiod/utgångsdatum på kortet?
 
Nu är frågan irrelevant eftersom SAS nu uppdaterat min status till EBS på deras hemsida också.

Ville inte ge för mycket information tidigare ifall det var något fel som gjorde att jag var EBG. Det kanske skulle uppdagas och åtgärdas men men, sån tur hade man inte.

Kvalade inte ens in till EBS förra perioden. Tror jag kom upp i 16 flygningar totalt och ungefär 16000 poäng kanske (orkar inte logga in o räkna :) )

Så dels fick jag behålla EBG mellan 2013-11-01 och 2014-01-30 och dels fick jag soft landing EBS.

Klart det var surt att bli av med EBG som jag trodde jag fått behålla av misstag. Men man får ju vara nöjd ändå :)

Hade det inte varit för att man vart varslad i september så hade jag självklart hoppat på erbjudandet om att kvala till guld med två t&r resor i plus. lagom tills det erbjudandet var borta så fick man visst behålla jobbet... eller ja, en promotion t.o.m med ännu mer resor än tidigare, så hade varit trevligt med EBG...
 

Perra

Medlem
Nu är frågan irrelevant eftersom SAS nu uppdaterat min status till EBS på deras hemsida också.

Ville inte ge för mycket information tidigare ifall det var något fel som gjorde att jag var EBG. Det kanske skulle uppdagas och åtgärdas men men, sån tur hade man inte.

Kvalade inte ens in till EBS förra perioden. Tror jag kom upp i 16 flygningar totalt och ungefär 16000 poäng kanske (orkar inte logga in o räkna :) )

Så dels fick jag behålla EBG mellan 2013-11-01 och 2014-01-30 och dels fick jag soft landing EBS.

Klart det var surt att bli av med EBG som jag trodde jag fått behålla av misstag. Men man får ju vara nöjd ändå :)

Hade det inte varit för att man vart varslad i september så hade jag självklart hoppat på erbjudandet om att kvala till guld med två t&r resor i plus. lagom tills det erbjudandet var borta så fick man visst behålla jobbet... eller ja, en promotion t.o.m med ännu mer resor än tidigare, så hade varit trevligt med EBG...

Du har la alltid kvar statusen 3 månader efter tidpunkten för nedgraderingen
 
Toppen