Senaste nytt

Airbus A330 eller Boeing 777 med Turkish Airlines?

Habaneroboy

Ny medlem
Vi funderar på att åka med Turkish till Bkk och vilka är för och nackdelarna med kärrorna?

Enligt seatguru har jag för mig att 777: an hade mkt mera pitch men både 777 och 333 ska ha de nya sätena?

Är det någon fördel/nackdel med vilken maskin man flyger med?
 

johhenrik

Medlem
Om du får deras nya business spelar det ingen roll vilken kärra du hamnar på, skillnaden är bara 2-3-2 i 777 samt 2-2-2 i 333 men exakt samma säten.

Men, som ju sades ovan, TK är specialister på att ändra flygplan, så man vet inte förrän det är dags att gå på vad man får typ. Vet inte hur BKK-rutten är, men jag har flugit med dem ofta till Shanghai och där har de aldrig bytt plan dock. Till Dubai har det dock varit mer rutin att de bytt varje gång.
 

agehall

Medlem
1) Lita inte på seatguru. De är ganska off numera.

2) Fundera mer på bolag än flygplanstyp. Flygplanstyp kan visserligen vara intressant, men oftast då pga att man vill flyga 747, A380 eller liknande för att just ha flugit den typen.
 

Habaneroboy

Ny medlem
1) Lita inte på seatguru. De är ganska off numera.

2) Fundera mer på bolag än flygplanstyp. Flygplanstyp kan visserligen vara intressant, men oftast då pga att man vill flyga 747, A380 eller liknande för att just ha flugit den typen.

Ja seatguru visar stora skillnader i pitch mellan kärrorna ( 61/78 för Airbus 333/Boeing 777) så det känns ju märkligt om det skulle stämma?

För oss är priset avgörande. Vi har hittat businessbiljetter t/r för 11 000. Vi åker utan någon status och vill såklart ha lie flats och så mkt lull lull som möjligt då det är en ren semesterresa. Det är ju den nya kabinen som gör att vi öht vill boka business.

Är det någon av avgångarna som "prioriteras" från Ist? Det vill säga är det större chans att nattflyget har nya inredningen?

Tack för alla svar!
 

agehall

Medlem
Ja seatguru visar stora skillnader i pitch mellan kärrorna ( 61/78 för Airbus 333/Boeing 777) så det känns ju märkligt om det skulle stämma?

Om det bara var seat pitch seatguru hade fel om så hade det inte varit några problem. Ofta är det dock mycket mer fel än så.

Jag tycker ärligt talat det låter som du fokuserar på fel saker. Seat pitch i businessclass är inte en faktor när man väljer bolag. Alla de stora bolagen har fullt tillräcklig seat pitch. Fully flat eller inte kan diskuteras - jag sover bättre i SAS business än vad jag gör i Swiss tex och de flesta anser nog att Swiss hårdvara är väsentligt bättre än SAS.
 

Habaneroboy

Ny medlem
Jag fokuserar mest på att få åka ett plan med en ny inredning till ett bra pris så får väl boka och se vilken kärra det blir. Så klart önskar man sig ju en med lie flat. Det var 10 år sedan jag åkte business så är novis ;)
 

Tockstew

Medlem
Hej!

De 777-kärror som Turkish använder till Bangkok är wet-leased från Jet Airways. Jämför därför inte med Turkish egna 777.
 
Toppen