Senaste nytt

SAS ansvar vid Eurobonus award med Star Alliance?

Classe787

Ny medlem
Hej!

För några månader sedan gjorde jag via Eurobonus en Star Alliance award-bokning med flera segment, bl a med Thai. Jag har fått en en e-ticket utställd av SAS (117-). Skatter & avgifter är betalda och jag har fått "Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS".

I veckan bad jag dem ändra ett av segmenten - självklart påpekande att det är under förutsättning att inget annat ändras/påverkas, vilket det utlovades att det inte skulle. Vid en koll av bokningen strax därefter såg allting bra och rätt ut.

Nu så kollade jag bokningen (både på sas.se och checkmytrip) och de verkar det inte bättre än att ett par segment har försvunnit ur resplanen. Eftersom det är åtråvärda award-platser är kan jag bara se att en av platserna fortfarande finns kvar. Och kundtjänsten är stängd för dagen.

Jag är lätt irriterad just nu, har en massa planering kopplat till detta, semester från jobbet, hotellbokningar och annat.

Någon som har varit med om liknande och vet om SAS har någon uttalad policy för hur man löser sådant? Vilka eventuella skyldigheter har SAS att leverera de segment som står med på biljett/resplan?

Ska självklart kontakta dem när de öppnar i morgon, men tänkte att det var bra att veta om man har några rättigheter eller om man bara får acceptera läget?
 

agehall

Medlem
Ibland händer det att du måste ha flera bokningsreferenser för att hitta alla flighter, så det behöver inte vara något tokigt.

Jag har inget bra svar på om du har några rättigheter här egentligen.
 
Toppen