Senaste nytt

Kort (1:05) byte i med Lufthansa i Frankfurt

Ziplock

Medlem
Jag och mitt resesällskap har köpt biljetter till Asien med en timme och fem minuters bytestid i Frankfurt. Det borde vi hinna, eftersom Lufthansa har sålt denna resa, men vad händer om vi missar anslutningen? Det kan vara långa avstånd på FRA, vi ska genom passkontroll och eventuellt en säkerhetskontroll.
 

GOTATH

Medlem
Välkommen hit!
Ja så länge resan är på en biljett så är det lufthansas problem om något går snett. De ska boka om dig om något strular. Sen så kan ju en missad flight med ombokning som följd ställa till det på destinationen om man har möte och sånt. Antar att det är med lufthansa flyger båda sträckorna. Nu har jag aldrig bytt till Asien i Frankfurt, men i alla fall usa är terminal A-> Z om jag minns rätt och då var det bara passkontroll som gick jättesnabbt. Transfern gick på några få minuter.
 

Ziplock

Medlem
Välkommen hit!
Tack! Har läst här ett tag men inte registrerat ett konto förrän i dag.

Ja så länge resan är på en biljett så är det lufthansas problem om något går snett. De ska boka om dig om något strular. Sen så kan ju en missad flight med ombokning som följd ställa till det på destinationen om man har möte och sånt. Antar att det är med lufthansa flyger båda sträckorna. Nu har jag aldrig bytt till Asien i Frankfurt, men i alla fall usa är terminal A-> Z om jag minns rätt och då var det bara passkontroll som gick jättesnabbt. Transfern gick på några få minuter.
Ja, det är Lufthansa båda sträckorna och det är samma biljett.

Vad gör man om man missar anslutningen? Går till en informationsdisk? Det här är på kvällen och risken är att det inte går något plan till destinationen förrän dagen efter. Står flygbolaget för hotell?
 

agehall

Medlem
Vad gör man om man missar anslutningen? Går till en informationsdisk? Det här är på kvällen och risken är att det inte går något plan till destinationen förrän dagen efter. Står flygbolaget för hotell?

Typ. Prata med första bästa LH-människa du ser så hjälper de dig vidare till en transferdisk där de löser hotell och ombokning.
 

bjobr

Medlem
När jag hade väldigt kort bytestid med LH på FRA stod fick vi som skulle vidare med samma flight (7-8 personer) en egen buss från plattan så gott som ända fram till avgångsgaten. En snabb passkontroll så var var vi framme vid gaten. Mycket smidigt.
 

Ziplock

Medlem
När jag hade väldigt kort bytestid med LH på FRA stod fick vi som skulle vidare med samma flight (7-8 personer) en egen buss från plattan så gott som ända fram till avgångsgaten. En snabb passkontroll så var var vi framme vid gaten. Mycket smidigt.
Jo det vore perfekt. Får hoppas att det är fler som ska göra samma byte.
 
Har hänt flera ggr vid förseningar att man har blivit mött av en LH rep som tagit med en i en buss, genom speciell passkontroll och upp till gaten, har aldrig missat en LH connection i FRA om man flyget LH förstås,..... Det är tysk ordning som gäller, t.o.m bagaget har kommit fram alla ggr
 

pitch

Medlem
Samma erfarenhet här. Man kan ju tycka att dom kunde ha några alternativa mindre bussar för just såna här fall, det känns lite löjligt att bli runtbussade 5 pers i en sån vanlig storbuss man får ta från plattan. Men funkar gör det.
 

tobmi

Ny medlem
Har haft ett byte på 50 minuter då vi skulle åka till Singapore. Det var inte stor marginal men hade nog gått bättre utan 2 små barn!

Tobmi
 

Nisson

Medlem
Eftersom det är nattflyg så kommer de göra allt för att få med dig på den flighten.

Har själv åkt en liknande resa till Sydamerika, då möte det upp med buss för mig och en till. Plus guidning genom passkontroll tills jag var vid gaten.


Tack! Har läst här ett tag men inte registrerat ett konto förrän i dag.


Ja, det är Lufthansa båda sträckorna och det är samma biljett.

Vad gör man om man missar anslutningen? Går till en informationsdisk? Det här är på kvällen och risken är att det inte går något plan till destinationen förrän dagen efter. Står flygbolaget för hotell?
 
Toppen