Senaste nytt

EuroBonus poängresor bokade under julkalendern..ej avbokningsbara?!

Hej.
Jag(EBG) bokade en EB poängresa under julkalendern 2013 för avresa i mars.
Nu har jag fått förhinder och kan inte åka.
Jag behöver avboka resan. Jag gick in på SAS hemsida...gick till "se/ändra bokning" och loggade in.
Då står följande högst upp.
"Det går inte att avboka din resa just nu, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på 0770 727 727"

Hur ska man tolka det?
Går inte resan att avboka så jag får tillbaka poängen och pengarna för flygskatten?
 

jsn

Medlem
Om biljetten är om och avbokningsbar så får du tillbaka poängen (givet att dessa inte har gått ut) och pengarna minus bokningsavgiften. Jag var tvungen att göra mostvarande med en Romresa i höstas, fick detta meddelande men det var inga problem när jag ringde kundtjänst.
 

fcx

Medlem
Brukar "alltid" stå att man måste avboka över telefon. Jag skriver "alltid" för jag kan inte påminna mig att jag någonsin faktiskt lyckats avboka på hemsidan.

Som EBG kan man ringa dygnet runt.
 
Brukar "alltid" stå att man måste avboka över telefon. Jag skriver "alltid" för jag kan inte påminna mig att jag någonsin faktiskt lyckats avboka på hemsidan.

Som EBG kan man ringa dygnet runt.

Ringer man något särskillt nummer som EBG när man ska avboka en bonusresa?
 

Agö

Medlem
Avbokade en julkalenderresa i onsdags via telefon (samma meddelande som du hade på nätet). IT-strulet just nu (eller alltid rättare sagt) gör dock att poängen inte kunde återföras direkt (som brukligt) enligt kundtjänst. Klokt om du följer upp detta, jag har för avsikt att göra så.
 
Tjabba!

Just nu har SAS jätteproblem med sitt Bonusreseprogram (+ en hel del andra delar på sajten) så allt måste göras manuellt via telefon. Dom hoppas att det blir åtgärdat under måndagen 13jan.

Ringer du så fixar dom det säkert.
 

NotRyan

Medlem
Alla genuina bonusresor (ej poäng+pengar) är alltid avbokningsbara och man får igen poäng, skatter (och bränsletillägg i de fall *A-partner är inblandad).

Om bonusresan är i mars så skulle jag vänta med att avboka till IT-strulen är lösta.

Mvh
/NotRyan
 

Agö

Medlem
Nu har poängen för min avbokade julkalendersresa återförts till mitt konto och bokningen försvunnit från appen/EB-sidorna. Bara att följa upp återbetalning av skatterna då.
 

jsn

Medlem
Nu har poängen för min avbokade julkalendersresa återförts till mitt konto och bokningen försvunnit från appen/EB-sidorna. Bara att följa upp återbetalning av skatterna då.
Det kan nog ta några vekor... När jag avbokade min reda i September så tog det nästan en månad innan jag fick tillbaka pengarna.
 
Toppen