Senaste nytt

Flyga från Miami / Fort Lauderdale-Krångel?

chrloc

Medlem
Har köpt flyg Sthlm-NY tur och retur med SAS.
Ska nu köpa till inrikesbiljett NY-Florida retur.
Vi ska resa hem från Miami eller Fort Lauderdale upp till NY.
Viktigt att det inte blir förseningar då vi missar flighten från NY till Sthlm

Miami är större, kanske större risk för förseningar, men har 2 flighter med United + 1 med American airlines som passar.

Fort Lauderdale är mindre, har dock bara 2 flighter med United som passar oss.

Skulle ni välja Miami eller Fort Lauderdale?
 

chrloc

Medlem
OK tack. Nu tittade jag på flyg där man får 5 timmar i NY och det dessutom finns ett extra flyg efter det vi tänkt ta som skulle fungera.
Miami verkar ju stökigt, men finns som sagt kanske något mer flyg där att hoppa på om det krånglar.
 

chrloc

Medlem
Jag vet att det är bäst med en natt emellan.
Som jag tänkt nu ankommer vi från Florida till NY 13.00 och flyget till Sthlm avgår 17.55 dvs nästan 5 timmar emellan flighterna.
Det finns dessutom en flight som ankommer 15.28.
Det är en risk, men samtidigt så segt att sovaen natt i NY och vänta till 17.55.

Läste att det finns försäkring "trip interuption coverage". Någon som hört om detta?
 

palmen

Moderator
Även om det finns ett plan senare kan det vara fullbokat och då är det inte säkert att ni får åka med där heller.
Det finns väl ganska mycket att göra i NY under en dag i väntan på att flyget hem ska gå? Finns väl en outlet precis i anknytning till EWR om jag kommer ihåg rätt, annars är det bara att dra in till Manhattan, så långtråkigt kan det inte bli :)
 

agehall

Medlem
Nu har du ju inte skrivit något om när du ska flyga, men väder är ett problem både i Miami och NY. 5 timmar blir snabbt för kort transfer om det kommer ett stormsystem.
 
Nu har du ju inte skrivit något om när du ska flyga, men väder är ett problem både i Miami och NY. 5 timmar blir snabbt för kort transfer om det kommer ett stormsystem.

Förrförra gången jag åkte hem från Miami blev vi nästan fyra timmar sena på grund av åska och mycket kraftigt regn. Så detta är definitivt en faktor att beakta.
 
Toppen