Senaste nytt

Vilken Lufthansa Business Class blir det?

Mr.T

Medlem
Hej,

Jag har bokat en resa med LH i business via Mileage Plus. När jag bokade stod det att det skulle vara en 747-8, men när jag sedan kollar på min bekräftelse från United står det att det är en 747. Även när jag söker på Seatguru visar det den äldre modellen av 747.

Dock har jag kunnat seata mig på övervåningen och på LH står det att det ska vara en 747-8.

Vilket stämmer?

Tack för all hjälp! :)
 

agehall

Medlem
LH451 ska köras av en 74H, dvs 747-8i. Det märker man även på att man kan seat:a sig på övre däck. Andra 747 i LH-flottan har ju F på övre däck.

Seatguru är tyvärr ganska off numera.
 

Malu

Medlem
Enligt Expertflyer är det en "74H" dvs en 747-8. Du kunde ju seata dig på övervåningen också, så allt pekar i den riktningen!

Edit: agehall en minut snabbare... ;)
 
Hej,

Jag har bokat en resa med LH i business via Mileage Plus. När jag bokade stod det att det skulle vara en 747-8, men när jag sedan kollar på min bekräftelse från United står det att det är en 747. Även när jag söker på Seatguru visar det den äldre modellen av 747.

Dock har jag kunnat seata mig på övervåningen och på LH står det att det ska vara en 747-8.

Vilket stämmer?

Tack för all hjälp! :)

Dum fråga kanske, men varför får du en bekräftelse från United på en LH-flight?
 

Mr.T

Medlem
Haha, anledningen är att jag bokade biljetten på miles. Och mina miles har jag i Mileage Plus, United bonusprogram.
 
Toppen