Senaste nytt

Eurobonus med Thai Airways Stockholm-Bangkok

Bolton

Medlem
69Gillar

Flyga med Thai Airways stockholm Bangok Business T/R
eller first class, poeng till eorobonus hur många får jag? jag vill upp till Guld

Hur många resor behövs?




Tacksam för svar MVH. Bolton
 

OliT

Medlem
Så här ser intjäningen ut:

UKDKmJj.jpg


Det är alltså avhängigt bokningsklass. Förutsatt att din bokningsklass i business är med bland de längst till vänster ger den dubbelt den flygna sträckan i miles (med reservation för lite avrundningar).

ARN-BKK är cirka 5 000 miles. Tur och retur i en bokningsklass som ger 200% till SAS är alltså 20 000 poäng. Guld får du vid 50 000 poäng.
 

jumbooze

Medlem
Om du flyger first så kan det vara värt att undersöka vilka som ger 300% av miles, jag har för mig att Aegan gör det t.ex.
 

AABack2ARN

Medlem
Tänk på att det inte finns första klass mellan Sverige/Danmark och Thailand samt Premium Economy (bokningsklass U) enbart ger 100%.
 

jtq

Medlem
Är det inte vettigare att gå med i Thais program Royal Orchid Plus om du tänker flyga med Thai så mycket att du når guld?
 

Bolton

Medlem
Jo det kann det nog vara , men jag flyger inrikes med SAS. jag har för mig att thai kråver 80 000 miles får Guld Kortet medan SAS kräver 50 000
 

jtq

Medlem
Det krävs 50.000 poäng under ett år eller 80.000 poäng under 2år för att bli guld i Thais program. Med Thai guld får du en gratis uppgradering av kabinklass på en resa (max 4 sträckor) samt en 50% rabatt på en bonusresa per år. Flyger du ihop ett eurobonus guld med enbart dina SAS inrikesflygningar?
 
Toppen