Senaste nytt

Familjevänliga hotell/lägenheter i Dubai

Freddy73

Ny medlem
Hej vi tänkte åka med våra 1-årig tvillingar till Dubai första veckan i mars. Vore tacksam för tips på familjevänliga hotell/lägenheter med separata sovrum samt tillgång till strand med solstolar & parasoller (helst inte shuttle till stranden då jag vill kunna låta barnen sova middag på rummet). Jag har hittat en massa fina hotell sviter men vår budget på 2000kr per natt ställer till det...
 

Najk

Medlem
Hej vi tänkte åka med våra 1-årig tvillingar till Dubai första veckan i mars. Vore tacksam för tips på familjevänliga hotell/lägenheter med separata sovrum samt tillgång till strand med solstolar & parasoller (helst inte shuttle till stranden då jag vill kunna låta barnen sova middag på rummet). Jag har hittat en massa fina hotell sviter men vår budget på 2000kr per natt ställer till det...

Menar du att hotellrummet behöver ha 2 separata sovrum? Då känns nog din budget tajt...

Om du kan bortse från det så kan jag rekommendera Hilton Dubai Jumeirah Resort.
Där kan du få ett Twin Hilton Delux rum för under 2000kr inkl skatt de aktuella datumen, (jag testade med promotion code PR13CB)

Kan verkligen rekommendera hotellet! Vi var där en vecka när vår son var 14 månader och hade det riktigt bra.
Fin barnpool, hotellet ligger precis på stranden och det finns en lekplats i skuggan precis vid solstolarna. Som grädde på moset fick han även en väldigt uppskattad ballong till frukosten varje morgon, och en det låg en liten leksak i spjälsängen på rummet när vi kom.

Nu vet jag inte vilka rutiner ni har när barnen ska sova middag, men här var det klockrent iom att det var så nära till stranden. Det tog 2min att gå upp på rummet. När grabben somnade lyfte jag över honom i vagnen igen och gick ner och la mig i solen med en Corona. :)
 

Xilan

Medlem
Kan också verkligen rekommendera hotellet.

Faktum är att Hiltons "Any Weekend Anywhere-kampanj" gäller alla dagar i veckan på Hilton Dubai Jumeirah Resort i mars.
Kampanjen ger 33% rabatt enligt dem själva och ger därmed ett ännu bättre pris än koden 'PR13CB'.

Utveckla gärna det där med separata sovrum. Är det mer ett lägenhetshotell du är ute efter? Hilton Dubai Jumeirah Residences ligger på andra sidan om The Walk och om jag minns rätt har man då tillgång till samma strand. De har som namnet antyder lite större lägenheter.
Har dock inte bott där själv, men jag skulle tro att inom 24 timmar har minst ett par stycken medlemmar här svarat i tråden om fördelar och nackdelar baserat på egna erfarenheter.
 

lephantome

Medlem
Residences ligger i direkt anslutning till Resorten så man har tillgång till samma strand och pool. Finns många typer av rum av varierande storlek (från rymligt och uppåt). Vi bodde där för ett par år sedan med två 10-åringar, dubbelsäng och bekväma bäddsoffor + barkök och balkong. Det fungerade väldigt bra. Det fanns tom tvättmaskin i köket vilket var praktiskt efter ökensafarin. Som familjehotell var det en femstjärnig upplevelse. Minns inte priset på rak arm men en bit under 2000 per natt var det definitivt.
 
Toppen