Senaste nytt

First First - När, var och hur?

Jag vet inte riktigt om denna tråd hamnar i rätt forumdel, flytta gärna om den inte ligger rätt.

Nu skriver vi 2014, och det är dags att ta tag i F-resandet. Jag har bestämt mig för att jag skall ta mig någonstans i F under året. Till hjälp har jag 150k EB-poäng, dvs Nordamerika. Resan kommer gå av stapeln vecka 31. Min tanke just nu är Lufthansa till Nordamerika. Jag har insett att jag behöver er hjälp med upplägget. Jag vill inte ha någon morgonflygning för jag vill kunna spendera en (hel) del tid i FCT. Jag har kollat igenom tidigare gjorda bonusbokningar, men har tyvärr inte fått någon uppfattning hur tillgången ”brukar” se ut under sommaren i LH F, någon som har en ide? Det är inte hugget i sten heller att det behöver vara Nordamerika, det kan också vara destinationer såsom Dubai eller Delhi.

Ni som har kunskapen, vad är det jag skall sikta in mig på? Nya F antar jag, men 747 eller 380? Något annat att tänka på?
 

agehall

Medlem
Jag skulle helt klart rekommendera att skaffa 30k poäng till och köra till Buenos Aires. Då får du ut max av det hela och kan ha en hel dag i FCT åt båda hållen.

Edit: Ang vad du ska sikta på, så anser jag att 747 är det du vill sikta på, givetvis i nya F.
 
Toppen