Senaste nytt

Hur ska man hantera att en bokning gått sönder?

agehall

Medlem
Igår bokade jag en fin resa till USA (med pengar). Allt såg helt fint ut och jag valde lite säten etc.

När jag nyss loggade in för att titta på min bokning så ser jag till min förskräckelse att den är heltrasig! Det saknas tre flighter och två AA-flighter står som cancelled. Jag har dessutom fått en annan bokning på mitt BAEC konto som är *nästan* som min resa skulle vara, förutom att ett par fligher är fel och det har tillkommit en extra ARN-HEL.

Nog för man ska hålla koll på sina bokningar, men det här liknar ju ingenting! Jag sitter och försöker få tag på BA i USA nu för att höra vad i h-vete de gjort. Men vad kan man göra i det här läget? De verkar ju ha misslyckats med att biljettera och istället gjort en massa annat guck som jag inte vill...
 

agehall

Medlem
Inte helt. Jag satt en timme i telefon med killen och han försökte förtvivlat förstå vad som hade hänt men det enda vi kunde komma fram till var att det verkade ha blivit något strul med betalningen, så det blev inga biljetter utställda. Han kunde dock inte se varför det strulat mer än vanligt och han kunde inte heller förklara varför orginalbokningen gått sönder och jag dessutom fått en ny bokning som var nästan rätt.

Killen var dock väldigt trevlig och hade en väldigt lättsam ton. När vi närmade oss slutet av samtalet och han skulle dra alla biljettregler för mig så försökte jag avböja och förklarade att jag kunde dem utantill vid det här laget. Då utbrister killen "Mr Agehall, after having spent an hour on the phone with you, I would expect nothing less!". Det hela slutade med att jag drog reglerna för honom...

En sak som kan vara värd att veta, var att bokningen blev avsevärt dyrare när Singapore skulle biljettera. Valutakonverteringen gjorde att den blev ca 5% dyrare. Jag var på väg att ge honom ett kreditkort när jag kom på att fråga ifall han kunde sätta bokningen på hold så att jag kunde ringa ett lokalt nummer och biljettera när de öppnar. Till min förvåning var det inga som helst problem! Så nu har jag precis pratat med BA i *wherever de sitter när man ringer det svenska nummret* och biljetterat med mitt BA Visa istf mitt AmEx.

Under tiden jag pratade med killen i SIN så fick jag också en snilleblixt och gjorde om resplanen lite, så nu blir det F på utresan!
 

agehall

Medlem
Allt via telefon. Det är för många flighter för att det ska gå att boka online. Och dessutom vill jag ha rätt flightnummer på allt.
 

agehall

Medlem
Relaterat - jag börjar vakna ur dimman - (Det är jobbigt att inse att bokningar är trasiga kl 02 på morgonen när man borde sova!) och inser att snubben jag snackade med inatt påstod att BA2 gör ett stopp på SNN. Men det stämmer väl inte!? Det är väl bara BA1 och 3 som gör, eller?
 
Toppen