Senaste nytt

Söker: Stockholm - Lima i Business class eller First class

Transit

Medlem
Hej,

Tack för ett bra forum. Tänkte fråga om lite tips om man ska ut och resa med några vänner till Sydamerika.
Använder eran mall nedanför och hoppas på bra förslag.
Två resenärer är EBG samt så har de över 120.000 poäng var på om detta kan vara till någon hjälp eller användning.
Vi kan tänka oss köpa miles (T ex USD alt något annat ) som förut var förmånligt med div kampanjer istället för att köpa biljett.
Flexibla på datum, men resan ska vara i ca 10 dagar, vilket är viktigast för oss.
Vi kan tänka oss olika flygbolag och Allianser, men föredrar Star Alliance för poängintjänning och vi vill flyga Business (eller First om det skulle gå :)

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Lima, slutdestination Iquitos men detta går att lösa billigt separat från Lima om vi ej får en biljett hela vägen.
När vill/behöver du resa ut? Runt den 15 sept, men flexibla på exakta datum.
När vill/behöver du komma hem? 25 sept men flexibel här med.
Hur länge vill du vara borta? Ca 10 dagar men flexibel här med.
Hur många personer som skall resa? 3st vuxna
I vilken kabinklass? C
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance men om det skiljer mycket i pris kan vi byta allians.
Vad är din budget? Max 15.000 SEK per person
Vad är det viktigaste för dig? Att resa bekvämt samt gärna Star Alliance för poängintjäning.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Kreativa förslag och tips på kampanjer som passar mottages tacksamt.

Mvh

Transit
 

Dr. Miles

Expert
Från Sverige till Sydamerika under 18.000 SEK inkl. skatter i Business class är ytterst sällan. 15.000 SEK per person är verkligen en utmaning.
Med inköpta miles från US Airways Dividend Miles kan du hålla kostnaden nere i den nivån men sedan kommer det annan utmaning, att hitta tre lediga awardplatser på samma flight hela vägen.

Lycka till!
 

Nemo

Medlem

Transit

Medlem
OK kanske lite väl optimistisk ;)
Tack för din input och vi kanske får satsa på eco flyg och sedan uppgradera med poäng och då flyga Star alt. våga oss på poängköp om det ges tillfälle inom snar framtid.
 

gdaily

Medlem
Men det här ska väl inte vara så omöjligt... poängen finns på SAS antar jag, då ska två pers köpa 20k poäng vardera så de kommer upp till 140k poäng (kostar förvisso svettiga €710 men vi kan väl hitta kreativa genvägar...)

Den tredje personen får sedan köpa in sig på samma flyg för pengar.

Synd du inte vill stanna någonstans på vägen, då skulle man kunna lösa det med två biljetter, till exempel USA för poäng och sedan vidare för pengar (eller annan kombination). Kan du tänka om där?
 

Transit

Medlem
Men det här ska väl inte vara så omöjligt... poängen finns på SAS antar jag, då ska två pers köpa 20k poäng vardera så de kommer upp till 140k poäng (kostar förvisso svettiga €710 men vi kan väl hitta kreativa genvägar...)

Den tredje personen får sedan köpa in sig på samma flyg för pengar.

Synd du inte vill stanna någonstans på vägen, då skulle man kunna lösa det med två biljetter, till exempel USA för poäng och sedan vidare för pengar (eller annan kombination). Kan du tänka om där?

Absolut det är en möjlighet! VI kommer nog flyga ihop en del poäng de närmsta månaderna så poäng är egentligen inget problem, det handlar mest om den tredje biljetten som isf ska köpas av vår status- och poänglösa vän, och inget blir så kul om han ska åka annan klass.
Stanna på vägen inte heller något problem, och har absolut inget emot ett stop i någon rolig stad över natten så gärna förslag om det gör det enklare. Men då måste vår vän flyga själv här vilket är det jag önskar undvika.
 

gdaily

Medlem
Jag använde Awardnexus och kollade möjligheterna just nu att hitta två awardplatser ARN-LIM, och hittade i alla fall routing dit den 17de på många olika sätt, som oftast innehöll LH via Frankfurt till Bogota. Jag har inte kikat på tillbakavägen...

Jag kan ju inte bestämma för er, men om jag hade varit er så hade jag gnott ihop 140k poäng på de två kontona så fort som möjligt, sedan bokat två businessresor som award. Tredje personen får väl sedan åka ekonomi på samma kärror, eller kosta på sig en businessbiljett. Är ni snälla så flyttar ni fram honom ARN-FRA genom att byta säte med varandra :)
 

Transit

Medlem
Jag använde Awardnexus och kollade möjligheterna just nu att hitta två awardplatser ARN-LIM, och hittade i alla fall routing dit den 17de på många olika sätt, som oftast innehöll LH via Frankfurt till Bogota. Jag har inte kikat på tillbakavägen...

Jag kan ju inte bestämma för er, men om jag hade varit er så hade jag gnott ihop 140k poäng på de två kontona så fort som möjligt, sedan bokat två businessresor som award. Tredje personen får väl sedan åka ekonomi på samma kärror, eller kosta på sig en businessbiljett. Är ni snälla så flyttar ni fram honom ARN-FRA genom att byta säte med varandra :)

OK tack för tipsen. Tror vi kanske var lite optimistiska på möjligheterna med att köpa poäng och sedan biljetter eller bara hitta bra priser på en kampanj.
Men nu får det nog bli poäng och ev. en medpassagerare i annan klass.

Tack för input.
 
Toppen