Senaste nytt

Reor på Eurobonuspoäng, hur ofta kommer det?

Gralq

Medlem
Hej!

Brukar det dyka upp några vettiga reor på eurobonuspoäng lite nu och då? Sitter och klurar på en lite längre (tex BKK/USM) awardresa för mig och frun till kommande vinter/årsskifte.

Med nuvarande poängintjäning så borde jag klara 2xC fram emot senhöst/vinter, men det kan bli rätt tight. Och jag ska inte ens fundera på tex Thai F tyvärr. :/
 

agehall

Medlem
Ja, det kommer reor då och då, men aldrig så pass bra att det är värt att köpa poäng på samma sätt som USDM.
 

FFS

Medlem
Det är rea lite då och då, inga superpriser vad jag kan missas om man jämför med andra program.

Om du inte redan har det så kan ett Eurobonus-kopplat kreditkort hjälpa dig att snabbt samla rätt mycket poäng
 

Flood

Medlem
Gralq Gjorde lite excel av rean SAS hade i höstas, så jag har det sparat. De lägsta poängpriserna som erbjöds var 40k poäng för 750€ (ordinarie pris 1250€). 40 % sänkning rakt över hela intervallet 1k-40k poäng, men peng/poäng är fördelaktigast ju mer du köper redan före rean.
 

Gralq

Medlem
FFS: Japp, kör mastercard och diners för tillfället. =) Flood: Åhå, det var så pass mycket ändå. Kanske får nappa nästa gång ifall det dyker upp igen. När rean var sist hade vi inte börjat klura på en resa.=)
 

agehall

Medlem
Fast räkna på vad resan kostar! För samma pengar bör du kunna flyga F med USDM eller LifeMiles. Eurobonus är inte ett bra program att köpa miles i generellt sett.
 

Gralq

Medlem
Mmm, men iom att jag själv flyger ihop 240-280k poäng så lär det väl inte bli billigare att köpa i ett annat program? Eller tänker jag fel? =)

Har dock inte tittat på kostnad för skatter eller så, och bara börjat göra preliminära kollar på hur tillgången av awardplatser sett ut.
 

Gralq

Medlem
Meh, nu började jag ju klura. Hur dumt är det att bränna EBpoäng en väg och köpa tex USDM för den andra vägen?

Då skulle vi i teorin ha "råd" med first en väg iaf.
 
Toppen