Senaste nytt

Vill åka stort plan till Orlando? Vilket av följande ska man åka?

Melicia

Ny medlem
Ska åka till Orlando, Vill åka stort plan med 2 gångar. Vilket av följande ska jag åka då..



Iceland air FI 689 via keflavik
Sas 8009 till chicago
Lufthansa 464 från frankfurt
Lufthansa 801
Virgin Atlantic VS 075 från manchester
 

agehall

Medlem
FI689 är narrow-body (757).
SK 8009 är vad jag kan se en Singapore Airlines flight mellan Singapore och Brisbane.
LH464 verkar vara en wide-body (747).
LH801 är ju feeder ARN-FRA med narrow-body (A321).
VS075 ser ut att vara en 747.

I vilken klass har du tänkt resa? Bara för att ett plan är wide-body behöver det inte innebära att det är mer rymligt.
 

Jaws

Medlem
Tänker du åka ekonomi/ekonomi+/ business?
På business har vissa lieflats men andra har en stol som fälls ca halvvägs.

Om du istället går in på "Flygbiljetter" ser du en "sticky" överst med hur du bäst går tillväga. Där finns en färdig mall
om du scrollar ner - använd den så får du bättre hjälp dem som har erfareheter utifrån ditt problem!!!

Välkommen till vårt forum Mvh/Jaws
 
Last edited:

FFS

Medlem
Jag har åkt LH464 några gånger mellan Frankfurt och Orlando. Det har varit 747-400 alternativt A340-600, dvs stora plan med två mittgångar. Det kan vara ganska packat i ekonomiklass på dessa flyg. Dock är det smidigt att slippa inrikes i USA.

SAS8009 låter som codeshare. SAS flyger med stora plan A330/340 till New york, washingtion eller Chicago (och San Fransisco)
 

Svenska73

Medlem
Jag tycker LH rutten är smidigast då man slipper byta inrikes i USA. Finns riskmoment med att byta inrikes om man fastnar i immigration. LH flyger stora plan.
 

Svenska73

Medlem
Jaha, och vad gör det bättre än Virgin då? De flyger ju också direkt till Orlando...

Det är nog beroende vilken allians man kör på. Jag kör på Star Alliance. dock när jag tittade på Virgin eftersom jag var sugen på att pröva deras C klass så tyckte jag inte att det var smidiga connections från ARN men det kan ju ha ändrats.
 

agehall

Medlem
Vi har ju ingen aning om varifrån Melicia utgår. Eller varför OP listade en massa mer eller mindre slumpmässiga flighter. Jag skulle inte säga att något är bättre än det andra när frågan är så luddigt/dåligt ställd.
 

FFS

Medlem
Ska åka till Orlando, Vill åka stort plan med 2 gångar. Vilket av följande ska jag åka då..



Iceland air FI 689 via keflavik
Sas 8009 till chicago
Lufthansa 464 från frankfurt
Lufthansa 801
Virgin Atlantic VS 075 från manchester

Om du inte hittat dit, så finns en bra sökmotor för flyg här:
Matrix - ITA Software
Du kan inte köpa resor där, men se vad som finns och vilken flygplanstyp som flyger vilken sträcka
 

doc

Medlem
Själv åker jag inte helt oväntat med British Airways flight 2037 eller ibland också 2039 från London Gatwick (LGW) till Orlando (MCO). De flyger 777-200 dit, vilket är bekvämt och bra,
 
Toppen