Senaste nytt

Välja säte på ANA

palmen

Moderator
Har en USDM bokning där SK, TG, UA, NH ingår
Jag har inga problem att logga in och välja säte (via LOT eller LH) på SK och TG flighterna. Via UAs sida kan jag välja plats på den flighten.

Jag lyckas dock inte på något sätt få upp mina 2 flighter med NH.
Någon som har något tips på hur man väljer säte? Eller är det bara att kontakta flygbolaget som gäller?
 

Dr. Miles

Expert
Har en USDM bokning där SK, TG, UA, NH ingår
Jag har inga problem att logga in och välja säte (via LOT eller LH) på SK och TG flighterna. Via UAs sida kan jag välja plats på den flighten.

Jag lyckas dock inte på något sätt få upp mina 2 flighter med NH.
Någon som har något tips på hur man väljer säte? Eller är det bara att kontakta flygbolaget som gäller?

Du bör kunna logga in med Amadeus bokningsnummer på ANAs webbsida.

View Reservation - ANA INTERNET
 
Last edited:

palmen

Moderator
Du bör kunna logga in med Amadeus bokningsnummer på ANAs webbsida.

View Reservation - ANA INTERNET

Fungerar inte, får en error code när jag ska skriva in bokstavskombinationen man anger efter man angivit bokningsnumret (sån där captcha eller vad det kallas).
Har ringt ANA i alla fall och fått säten nu

Måste vara något skumt med bokningen, loggar man in på USDM visas inga flighter alls, bara olika flygbolag och OZ visas fortfarande.
ANA agenten kunde dock se min bokning, loggar jag in hos UA ser jag alla andra flighter.

Kanske tar ett tag för USDM att uppdatera min resplan på deras hemsida efter man gjort en ändring?
 
Kanske tar ett tag för USDM att uppdatera min resplan på deras hemsida efter man gjort en ändring?

Da jeg ændrede i min var den opdateret, da jeg loggede ind umiddelbart efter!

Når det så er sagt har jeg heller ikke mulighed for at se alle flights når jeg logger ind hos ex UA, eller TG...
 

minatoku

Medlem
Jag lyckades sist, precis som Dr Miles beskriver med bokningsnumret på ANAs hemsida. Kruxet var att man måste fylla i ett eventuellt mellannamn i "First Name" rutan, direkt efter förnamnet och utan mellanrum, sen gick det. Men de har gjort om sin sida nu så jag vet inte om det har ändrat sig.
 

palmen

Moderator
Om jag fyller i Förnamn och Efternamn fungerar det inte och man kommer inte vidare.
Om jag iställer fyller i Förnamnmr Efternamn (dvs lägger till mr i mitt förnamn) så kommer jag vidare till där man ska fylla i captcha koden men det blir fel efter det.

Mitt andranamn syns inte i bokningen så det borde inte vara problemet
 

sfalc

Medlem
Ursäkta men när ska du flyga?
Jag hade problem med att ändra min ANA awardbokning. Jag kunde se bokningen men inte välja säte, ändra e-postadress, tel nr. mm. Det som hände var att efter årsskiftet gick det.
Jag flyger den 28 januari, därför misstänker jag att det kanske inte går att ändra info on-line om man har awardbokning förrän inom 30 dagar. Är dock inte säker.
 

Friskytten

Medlem
Ursäkta men när ska du flyga?
Jag hade problem med att ändra min ANA awardbokning. Jag kunde se bokningen men inte välja säte, ändra e-postadress, tel nr. mm. Det som hände var att efter årsskiftet gick det.
Jag flyger den 28 januari, därför misstänker jag att det kanske inte går att ändra info on-line om man har awardbokning förrän inom 30 dagar. Är dock inte säker.
Har något liknande på min awardbokning genom SAS. Bokningen har hela tiden synts via CheckMyTrip och Lot.com, men jag har inte kunnat spara valt säte där.

Kom dock in via ANA's hemsida när jag använde e-ticket-nummer och kunde då välja säte, vilket numera framgår på deras "View reservation". På t ex CheckMyTrip och Lot.com så syns det ändå inte.

Tror att det i mitt fall beror på ytterligare strul eftersom ANA låter mig välja säte i en 767 seat map men flaggar för equipment change till något annat odefinierat. När jag bokade så var det för att åka 788, vilket också är det flygplan som flyger linjen och som står angivet på t ex Check My Trip.
 

NotRyan

Medlem
Man måste ange ANAs bokningsnummer på ANAs hemsida, eller som sagt e-ticketnummer, då funkar allt hur smidigt som helst, man kan till och med lägga in auto-checkin...

Been there, done that :)

Mvh
/NotRyan
 
Toppen