Senaste nytt

Bästa Radisson-hotellet i Dubai?

Agö

Medlem
Den första roliga resan under 2014 går sannolikt till Dubai. Jag noterar att Radisson har tre centrala Blu-hotell i Dubai + ett i marinan, ett i Media City och en resort. Resorten är vi inte särskilt intresserade av för denna korta resa, inte heller av Media City.

Hur är de övriga hotellen? Jag tänker på på (i) Dubai Downtown, (ii) Royal, (iii) Deira Creek och (iv) Dubai Marina. Erfarenheter av uppgraderingar för Concierge? Kvalitet på frukost, poolområde m.m. av intresse liksom naturligtvis läge (för en som inte varit i Dubai tidigare).
 

telelina

Medlem
Har bott på Royal och var väldigt nöjd med det. Kan dock inte jämföra det med något av de andra. De hade bra frukost, ett fitness center och en okej pool. Ganska litet poolområde så vi var mest på stranden (en av de där man betalar). Läget spelar inte jättestor roll då man åker taxi överallt för 20-80 SEK. Man kan i princip inte gå någonstans.
 

AABack2ARN

Medlem
Har för mig att det finns en tråd som diskuterar hotell i Dubai på en generell nivå, däri diskuteras också Radisson-hotellen om jag inte blandar ihop detta. (Har själv inte bott på något av dem men väl JW Marriott som jag var mycket nöjd med)
 

Agö

Medlem
Har för mig att det finns en tråd som diskuterar hotell i Dubai på en generell nivå, däri diskuteras också Radisson-hotellen om jag inte blandar ihop detta. (Har själv inte bott på något av dem men väl JW Marriott som jag var mycket nöjd med)

Stämmer, har läst tråden samt övriga spridda skurar. I det här fallet är jag dock ute efter det bästa Radisson-hotellet inkl. info om positiva erfarenheter som statusgäst.
 

maba

Medlem
Bodde några nätter på Radisson Downtown under sommaren 2012 och kan tyvärr inte rekommendera det då jag tror att något av de andra Radisson hotellen måste vara betydligt bättre. Personalen var trevlig och rummet (BC) var fint och fräscht men ändå kändes det som att något fattades.

Läget på hotellet är väldigt nära Dubai Mall (fågelvägen) men i praktiken så är man tvungen att ta en taxi eftersom det inte finns någon som helst gångväg någonstans från detta hotell. Taxi är dock väldigt billigt som flera andra redan påpekat.

Poolområdet var litet och såg ut som en bakgård med utemöbler med en relativt liten pool. När vi var där så blåste det ganska friskt vilket resulterade i att en del av solsängarna och dynorna hamnade i plurret. Gymmet ligger på samma våningsplan som poolen, är lagom stort och består av några maskiner, lite kardiomaskiner samt fria vikter. När vi var där var maskinparken väldigt dåligt underhållen vilket var ganska irriterade.

Frukosten var som en helt vanlig frukostbuffè, varken bättre eller sämre. Då vi endast åt frukost där så kan jag inte uttala mig om kvalitén på deras restaurang. Däremot tog vi en drink på deras terrass bar och det var väldigt trevligt.

Har själv bokat upp några nätter på Radisson Creek i sommar för att sen ta åtta nätter på Hilton Jumeirah.
 

agehall

Medlem
Jag har bott på Media City, Downtown och Deira Creek. Deira Creek har lövtunna väggar och gott om prostituerade vilket är en dålig kombo om man vill sova om nätterna.

Downtown låg udda till men är rätt nytt och fräscht. Även om det är relativt nära till Dubai Mall, så är det i princip omöjligt att gå dit så taxi är ett måste om man vill ta sig därifrån. När jag var där hade de precis öppnat och det var ganska dålig ordning på saker och ting.

Media City är nog det trevligaste av dem imho och är det Radisson jag skulle välja.
 

Agö

Medlem
Har nu varit fräck nog att skicka ett mail till Royal och höra om de kan garantera uppgradering till svit vid bokning av superiorrum för CCC. Friskt vågat, hälften vunnet. Fastnade för poolen och poolbaren samt den förmodat skapliga utsikten. Återkommer i frågan.
 

Agö

Medlem
Fick föga förvånande ett standardsvar på min ohemula "begäran" om bekräftad uppgradering till svit från lägsta rumskategori :rolleyes:

Dear Mr. Ago,

Greeting from Radisson Royal Hotel Dubai,

Kindly be informed that as you are a Club Carlson Concierge or Gold member we can upgrade to next category of your reservation room which is subject to availability.

Thank You

Kind Regards,

XX
Guest Relation
 
Toppen