Senaste nytt

Kan jag besöka SAS Inrikes lounge vid ankomst?

Bridgeman

Medlem
Hejsan!

Jag har en fråga.
Jag reser SDL-ARN i plus från Sundsvall, i SDL finns ej någon lounge. Har jag möjlighet att besöka loungen då jag anländer till ARN:confused:
Tack på förhand
 

Stefan62

Medlem
Det ingår inte lounge i SAS Plus inrikes - det är EBG eller Star Gold som gäller för tillträde till loungen i T4 på Arlanda!

I forumet kan Du dock läsa om att man i några fall har kommit in i loungen med en SAS Plus inrikes-biljett - reglerna kan ha ändrats, men för någon månad sedan så fungerade det inte.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Hade faktiskt inte spelat någon roll i detta fall eftersom man inte får tillgång till lounge vid ankomst, det enda undantaget är om man ankommit från en långflygning med SAS.
 

SK

Medlem
Det ingår inte lounge i SAS Plus inrikes - det är EBG eller Star Gold som gäller för tillträde till loungen i T4 på Arlanda!

I forumet kan Du dock läsa om att man i några fall har kommit in i loungen med en SAS Plus inrikes-biljett - reglerna kan ha ändrats, men för någon månad sedan så fungerade det inte.

Helt fel, det senaste halvåret har jag rest i plus ungefär varannan vecka och utan problem kommit in i loungen T4. Detta utan att jag behövt dra guldkort, diners eller något annat.....

För de som fortfarande motsätter sig går det även att läsa på sidan nedan att lounge ingår inrikes.
SAS Go Plus - Norden och Europa - SAS
 

Jacob

Medlem
Helt fel, det senaste halvåret har jag rest i plus ungefär varannan vecka och utan problem kommit in i loungen T4. Detta utan att jag behövt dra guldkort, diners eller något annat.....
Det är helt korrekt att resande i SAS Plus kommer in i inrikesloungen på Arlanda.

Men det är som sagt enbart vid avresan, dvs på avreseflygplatsen, och därför kommer Bridgeman ändå inte in i loungen eftersom resan går till Arlanda och inte från Arlanda.
 

Agö

Medlem
Det ingår inte lounge i SAS Plus inrikes - det är EBG eller Star Gold som gäller för tillträde till loungen i T4 på Arlanda!

I forumet kan Du dock läsa om att man i några fall har kommit in i loungen med en SAS Plus inrikes-biljett - reglerna kan ha ändrats, men för någon månad sedan så fungerade det inte.

Fel! Bidra gärna med korrekt information framgent.
 

Chrille

Medlem
En rättmätig fundering, och fråga till SAS, kan väl vara om det finns planer på inrikeslounger på flera flygplatser än de nuvarande?

I och med att man säljer ett servicekoncept, SAS Plus, där lounge ingår, så är ju Bridgemans fundering helt relevant. Borde det inte finnas inrikeslounge i Sundsvall? Och i Malmö, Umeå, Luleå...?
 
Last edited:

Homer

Medlem
En rättmätig fundering, och fråga till SAS, kan väl vara om det finns planer på inrikeslounger på flera flygplatser än de nuvarande?

I och med att man säljer ett servicekoncept, SAS Plus, där lounge ingår, så är ju Bridgemans fundering helt relevant. Borde det inte finnas inrikeslounge i Sundsvall? Och i Malmö, Umeå, Luleå...?

Alternativt att de får tillgång till lounge vid ankomst eftersom det inte finns någon på avgångsflygplatsen.
 
Toppen