Senaste nytt

Zürich flygplats nu ännu bättre!

Senator

Moderator
Hejsan,

Sitter på Hilton Zurich och njuter av en öl i loungen. Kom ner från LHR i eftermiddags, två nya ändringar på flygplatsen:
** B-pier öppen från och med idag. Just idag, stängt för PR men testar på tisdag på väg tillbaka till London och kommer med rapport på onsdag.
** NYTT! Om man åker LX, hamnar med buss gate vid ankomst så hämtas man i separat buss i affärsklass från och med idag. Om det fanns en HON med i Y idag vet jag inte, man han/hon hade fått åka vanlig buss ;)

Precis som det skall vara tycker jag!
 

Senator

Moderator
Tillägga att B-pieren skall hantera icke-Schengen inom Europa. Det kommer finnas en ny LX Business och SEN lounge där som skall testat på tisdag. Då undviker man åka "muuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh" tåget till E-pieren (svårt att förklara om man inte har varit där). :cool:
 

rob74

Medlem
Detta låter bra! Flög senast via ZRH i september. Få se nu till våren då det förmodligen blir läge igen.
 

Fredrik

Medlem
Ok, lite andra förbättringar:
Nu är säkerheten centraliserat också. Så när man har checkat in finns det en stor Bus/First/Gold säkerhets check numera. Mycket bra!

01.12.2011

Kom till ZRH för första gangen sen januari igar och märkte att man var tvungen att ga igenom taxfreeshopen. Hur länge har det varit sa?

Säkerhetskontrollen var väldigt smidig i morse och det är skönt att veta att jag slipper passera security pa vägen hem igen bara för att jag passerar ZRH. Apropa tycker jag att TSA och BAA borde skicka sin säkerhetskontrollpersonal till ZRH för att lära sig hur man behandlar passagerare.
 

Senator

Moderator
Idag har jag hunnit med ett besök till SEN loungen. Jag har inte varit och tittat på FTL/Business loungen, jag sitter här nu i SEN loungen.

Fräsch och ljust beskriver loungen. Det finns en mat ö med sallad, varmrätter, lite mackor. En fin bar med sprit och vin mot väggen. Samma färger, team, och stolar som andra loungen. Ganska tyst med få avgångar från denna delen av flygplatsen nu.

En mycket bra loungen som kommer vistas mera. En liten detalj: det finns åtta bra arbetsplatser där man sitter bekvämt och arbetar i en fin, minimalistisk stil. Tyvärr så minimalistiskt att man inte har lagt dit el :( Det vill säga: jobba bekvämt och ladda dator utgår. Mellan fåtöljerna finns det uttag, men inte här. Det kommenterade jag till personalen. Men, helheten är mycket positiv!

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg
 
Toppen