Senaste nytt

SAS Economy Extra

Hej

Någon som vet hur det är att flyga med SAS Economy extra?

Är det någon som har flugit i den klassen?
Hur är servicen, är det bättre mat?,välkomstdrinkar innan start?

Ska kanske flyga med de i extra klass på sträckan ARN-EWR.

/Jacob (Jackienr17)
 
Last edited:

WCFCP

Medlem
Det är ganska trevligt! Gratis champagne och övrig alkohol. Dock är det inte fullt så skönt att mittsätet inte är blockerat. (tips här; boka en gångplats och en fönsterplats. Då är risken att någon sätter sig emellan er ganska liten och då har du plötsligt business-säte :) ) jag upplever att FA är trevligare än om man åker i ekonomi också, men kan ju vara ren tillfällighet också.. Maten är OK, kan vara rostbiff och bulgur till exempel. Fick det när jag flög CPH- ARN. Välkomstdrinkar innan start är det inte. Är inte ens det i business på SAS flygningar inom Europa.

Har dock aldrig provat eco extra på long-haul med SAS! Så där vet jag inte vad som gäller..


Har du några övriga frågor så svarar jag gärna :)

Missade att du han skriva sträckan men här är i alla fall en summering av intra-europa..
 

rlager

Medlem
Har åkt Eco extra från ORD-ARN. Lite bättre benutrymme än economy och mariginellt bättre mat. Jag tycker ändå att det är värt den extra kostnaden eftersom du har lättare att få sova och kan sträcka ut dig lite bättre.
 
Tack för informationen det låter trevligt även om jag är 12 år ;)
Men är det någon skillnad på maten i eco och extra klass?

/Jacob
 

rlager

Medlem
Ja när vi åkte med 4 personer i familjen fick vi två platser i economy extra och två i vanlig economy. Det var riktigt bra mat i extra och kanske inte lika kul i economy.
 
Kul!
Har själv åkt CPH-IAD med Economy classen, tyckte det var helt okej faktiskt.
Är det en måltid på flyget och snacks innan landning eller är det två fulla brickor
med varm mat?
 
Toppen