Senaste nytt

Thai Airways, det här gjorde ni bra!

Dr. Miles

Expert
Jag flög Köpenhamn-Phuket-Bangkok ganska nyligen och jag vill säga att jag var imponerad av THAI vid flera tillfälle.

Det första var att THAI tog problemet med berusade människor på allvar.

I Köpenhamn försökte markpersonalen i gaten att avvisa en gubbe i 50 års åldern som var överförfriskad redan före boarding.
Han fick komma till gaten genom att han gick med på att kabinpersonal inte skulle servera någon alkoholdrycker till honom under flygning och hans inköpta alkohol från taxfree skulle förvaras av kabinpersonalen.


Det andra var bra besättning ombord på min flight.

Under flygning fick jag en bra besättning på min sida av korridoren. Hennes utförande var mjukt och uppmärksamt.
När jag gick till toa för att byta om till pyjamas så fällde hon ner min stol till sängläge medan jag var borta. Det förväntade jag inte från THAI måste jag säga! (lite fördomsfullt)
När jag vaknade till under flygning kom hon med drycker (vatten eller apelsinjuice) omgående.


Det tredje var ett av smidigaste transfer (i Phuket) som jag har haft.

Efter landning till Phuket väntade en THAIs markpersonal på mig med en plakat med mitt namn på. Hon ledde mig till loungen direkt (gick genom säkerhetskontrollen utan kontroll) och jag fick mitt boardingkort till Bangkok medan jag satte i loungen.


Jag var lite förvånad att se samma besättning som jobbade på min flight Phuket->Bangkok.
De måste ha varit i tjänsten över 12 timmar även om de hade raster/vila under flygning.
De såg också förvånade ut när de såg mig igen på samma flygplan (Boeing 777-300ER).
 

ACervin

Medlem
Hade en väldigt trevlig Thai flygning den 22/12 från Bangkok till Köpenhamn. Bra service och bra mat (och en väldigt bra stol i C kabinen).
 

JacobGBG

Medlem
När jag gick till toa för att byta om till pyjamas så fällde hon ner min stol till sängläge medan jag var borta. Det förväntade jag inte från THAI måste jag säga! (lite fördomsfullt)

Är detta förvånande? Trodde det var standard i F. Fick samma behandling när jag flög med dom tidigare i år (visserligen på FRA-BKK).
 

Dr. Miles

Expert
Är detta förvånande? Trodde det var standard i F. Fick samma behandling när jag flög med dom tidigare i år (visserligen på FRA-BKK).

Ja, för jag flög i Business class. (du ser att jag flög Köpenhamn-Phuket, där det inte finns någon First class.)

Inte ens Singapore Airlines eller Cathay Pacific bäddade om till sängläge i Business class.
 
Toppen