Senaste nytt

Hur fungerar det? Förfaller poäng

Bridgeman

Medlem
Hur fungerar det med EB poäng som är på väg att förfalla.

Jag har ett antal poäng, låt oss säga att jag har 70 500 poäng av dessa kommer 10500 poäng att förfalla 31/1. Vad händer om jag handlar eller tar en bonusresa för dessa 10500 poäng räknas då dessa som förfallna?
Så jag därefter har 60 000 poäng kvar eller räknar man ändå bort 10500 poäng från de 60 000 som finns kvar?
Hoppas att någon förstår vad jag menar.

Tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning
Bridgeman
 

Hansi

Medlem
Du bör använda de som är på väg ut innan slutdatum. Du kan t.ex. köpa en resa för dem men åka senare under våren.
Poängen dras alltid i tidsföljd dvs äldsta dras först. Har du 70 500 varav 10 500 (utgående) och använder dessa har du 60 000 poäng kvar med senare datum. OK?
 

ESSA

Medlem
Jag har en fråga som jag tror passar in här.

Jag har brytpunkt 28/2.
Behöver 1000 poäng för att få silver.
Men om jag reser och tjänar säg, 4000 poäng - Hur blir det med de 3000 poäng som "blir över"?

Blir de extrapoäng då eller "försvinner" de?
 

Nemo

Medlem
Jag har en fråga som jag tror passar in här.

Jag har brytpunkt 28/2.
Behöver 1000 poäng för att få silver.
Men om jag reser och tjänar säg, 4000 poäng - Hur blir det med de 3000 poäng som "blir över"?

Blir de extrapoäng då eller "försvinner" de?
Alla dessa poäng (inom SAS och Star Alliance exkl speciella kampanjer) blir baspoäng som kan användas för att uppnå status före brytpunkten. Efter brytpunkt blir de extrapoäng, eller helt enkelt poäng som man bara kan spendera inom 5(?) år.

Edit länk http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/
 
Last edited:
Toppen